Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 15 (z 522) >>

Turistika

Zo Starej Turej za dcérou do Řeky – alebo po hraniciach rozdeleného Československa.

15.08.2018
Narodil som sa na južnej Morave, žijem na Slovensku. Vtedy to bolo Československo a ja sa stále cítim byť Čechoslovákom. Nemám s tým problém dovtedy, dokiaľ sa nestretnú v nejakom zápase Česi proti Slovákom. Predsa len fandiť obidvom súčasne nemôžem. Ale nakoniec je víťaz vždy ten „náš" :-) Nedávno som sa rozhodol prejsť s kamošom Petrom po tej čiare, čo nás rozdeľuje a spája. Peter narodený na Slovensku, ja na tej západnejšej strane. Stará Turá leží pod Veľkou Javorinou, hraničným kopcom, na ktorom sa stretali Slováci s Čechmi ešte ...   Celý článok
 Švajčiarsko - Horný Engadin: Piz Albris 3165 m., Piz Pischa 3136 m., Piz Pruna 3152 m., Piz Sagliaint 2944 m., Piz Tschuffer 2917 m., Piz dal Fain 2907 m. Stredovekí pastieri v snahe zabezpečiť si obživu vyklčovali väčšiu časť Álp a navždy tak zmenili ich ráz. Dnešný človek prechádzajúci sa dolinami bez vyššej vegetácie by ľahko mohol nadobudnúť dojem, že takto to tu vždy bolo, ale nie je to pravda. Pastieri boli dôslední. Vedeli, že stromčeky a kríky ponechané na neprístupnejších miestach budú každoročne posielať svoje semená a výhonky do okolia,...   Celý článok
A tak sa ma jedného dňa môj známy Kubo pýta: „A proč nechodíš k té druhé straně Jotunheimen, jsi tam rychleji a je tam hezky.“ A vyslovil čarovné slovo „Falketind.“ Pracujem, spím, nespím, pracujem, socializujem sa, nespím, spím menej, vlastne... Nestíham. Balím sa hneď po práci, stihnúť vlak, priviezť sa k autu, koleso sfúknuté, benzínky zatvorené. Nakoniec je mojim hrdinom dňa poľský kamionista (na ktorých tak často kľajem) - nafúka koleso a vysiela ma na kamenisté cesty hôr s úsmevom, že raz niekedy niekde na pive... V...   Celý článok
Švajčiarsko - Dolný Engadin - Scuol   Údolie Engadin leží v juhovýchodnej časti Švajčiarska, v kantóne Graubünden. Os jedného z najdlhších alpských údolí (asi 90 km) tvorí rieka Inn - od svojho prameňa nad priesmykom Maloja (Maloja Pass) až po hranicu s Rakúskom. Engadin, chránený z oboch strán vysokými štítmi, je známy predovšetkým svojou slnečnou klímou a nádhernou krajinou s početnými možnosťami outdoorových aktivít. Nazývaný je tiež „strecha Európy". Dolný Engadin je nádherný kraj. Krásne hory, nekonečné údolie rieky ...   Celý článok
Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz Piz Ot je mohutná pyramída týčiaca sa nad lyžiarskym strediskom Corviglia - Piz Nair neďaleko St. Moritzu. Predovšetkým pri zjazde dole z Passo Bernina smerom do Pontresiny pohľad na pyramídu Piz Ot vytvára silný dojem. Dlho som sa tomuto miestu vyhýbal jednak kvôli množstvu zaujímavých cieľov všade naokolo a jednak kvôli blízkosti lyžiarskeho strediska, ktoré ma na nejakú letnú pešiu túru vôbec nelákalo. Pri mapovaní a dokumentovaní engadinských blues (modrých vysokohorských trás) ale nakoniec prišiel rad aj na Piz Ot....   Celý článok
Taliansko - Chiavenna - Val Bodengo Tip na túto túru som dostal pri mojej poslednej návšteve u kamaráta Maura v Chiavenne. On síce hovoril, že za tri eurá si môžem v miestnom bare kúpiť povolenku na vjazd do doliny ale to nevie, že jazda na bajku do kopca mi spôsobuje rovnaké potešenie ako dole kopcom. Vyrazil som ráno z Piura, predmestia Chiavenny, prešiel po miestnych cestách do osady Gordona (283m.) kde začína stúpanie. Kvalitná asfaltka sa tu v hustom lese vinie strmými serpentínami až do ústia doliny Bodengo. Táto dolina ktorú mi Mauro poradil ako outdoorov...   Celý článok
 Taliansko - Sicília - San Vito lo Capo Pri našom putovaní za Talianskymi vulkánmi sme využili služby asi desiatich kempov ako na pevnine tak na Sicílii a jeden dokonca aj na ostrove Vulkano. Skúsenosti sme mali výraznou prevahou pozitívne. Ceny boli v čase koncom mája a začiatkom júna priaznivé a tak sme sa ani moc nepokúšali prespávať niekde na parkoviskách pri ceste zadarmo, jednoducho nebolo čo šetriť. Kempy nám poskytovali pohodlie potrebné na regeneráciu pri náročnom cestovaní a túrach a zároveň sme nemali žiadny stres aký by sme pri spaní nadivoko ur...   Celý článok
Po jednom dni strávenom poznávaním klenotov Broumovska sme sa plynulo cez hranicu prehupli do Poľska. Nachádza sa tam mne dovtedy úplne neznámy Národný park stolových hôr. Mapa sľubuje obrovské možnosti turistického a cyklistického vyžitia a atrakcií vhodných aj pre celé rodiny s deťmi. Keď si k tomu pripočítame, že je to v Poľsku a je predĺžený víkend, vyjde nám z toho celkom slušná pasca na turistov. Motať by sa tu dalo do omrzenia, ale nakoľko sa potrebujeme k večeru presunúť naspäť do Čiech, vyberieme si len Crème de la Crème z tunajšej ponuky: S...   Celý článok
Chorvátsko je krajinou do ktorej vycestuje ročne najviac Slovákov. Nič na tom nezmenia ani negatíva ako Slovinská diaľnica, neustále sa zvyšujúce ceny alebo tlačenica na pláži cez hlavnú sezónu. Nuž kto sa môže vyhnúť času od cca 10. júla do 20 augusta nech tak určite urobí, kto nie a pôjde aj tak ten musí rátať s tým, že nebude na pláži sám... Na Vetromagu sa vám snažíme priblížiť tie najzaujímavejšie miesta a tipy na túry. Ono je jasné, že plážoví povalači asi veľmi túto stránku nenavštevujú :) Jednou z najcennejších vecí chorvátskeho...   Celý článok
Má asi 25 km, tiahne sa takmer ideálne severo-južne od ústia do Váhu až pod Ploskú a je príčinou toho, že Veľká Fatra má vlastne dva hlavné hrebene, ktoré ju obkolesujú. Až na Močidlo (a vlastne ešte kúsok ďalej) stúpa pozvoľne, navyše je celá vyasfaltovaná. A najlepší asfalt (lebo nový) je práve v hornej časti. Takže je vhodná ani nie tak na mtb, skôr na cesťák. Ale pokojne by sa dala dobyť aj na inlajnoch. Nuda ale nehrozí:  náučné tabule, krmelce, božie muky, každú chvíľu nejaká horáreň, aj celé osady,  jedno detské sanatórium, pár ...   Celý článok
 Jeseň 2017 Poprad - Stará Lubovňa, Hniezdne - Kamienka - Stráňanské sedlo (parkovisko) Pri hľadaní niečoho nového v oblasti jednodňoviek z Popradu sme sa dostali až do Pienin, oblasti medzi Starou Ľubovňou a Červeným Kláštorom. Auto sme zaparkovali hneď pri ceste v Stráňanskom sedle (730). Odtiaľ už peši vyrážame na túru. Najprv po lúkach neskôr zmiešaným lesom na hrebeň tvoriaci štátnu hranicu s Poľskom. Po hrebeni ideme smer Pieniny, prichádzame pod Vysokú Skalku (1050). Nejako sme stratili značku a až keď vylezieme na vrchol a musíme podliezť z...   Celý článok
Júnové dusná a búrky, treba zaliezť niekam, kde je chladnejšie, ale aj nižšie kopce. Takže ráno: prestup v Čadci a z „Makového“ nástupišťa drncanie lokálkou až na konečnú. Názvy obcí sa striedajú, ale je to vlastne cesta jednou nekonečnou, rozťahanou dedinou. Na prvom asfaltovom kilometri  Makovom mierne popŕcha, ale zároveň sa to hore čistí.   V pláne mám kolečko z Makova do Makova - najprv hrebeňom Javorníkov, potom hrebeňom Turzovskej vrchoviny. Takých 30 km, dobre si tu zabehám. Dalo by sa aj na bajku. Začiatok asfaltový po turistickej ...   Celý článok
Zima rýchle skončila a my využívame opäť novú diaľnicu a z Popradu sme za 30 minút v sedle Branisko. Tu si odfotíme parádnu novú mapu podľa ktorej sa chystáme na okruh cez najvyšší vrchol pohoria Branisko - Smrekovicu. Hneď ale omylom zle odbočujeme a vydávame sa po chodníčku priamo hrebeňom hore na sever. Až si omyl všimneme už sa nám nechce vracať, pokračujeme hrebeňom, neskôr luxusnou zvážnicou až do sedla Prašivá kde sa na značku opäť napojíme. V sedle naštudujeme informačnú tabuľu s množstvom zaujímavostí. Chodníky v okolí preznačila turi...   Celý článok
Pri plánovaní tohtoročného výjazdu do Čiech sme sa zamerali na oblasť Orlických hôr. Do boja vyrazil všemocný Google a hlavne mapy. V tých nás ale viac ako samotný Orlický hrebeň zaujalo blízke okolie, popretkávané hustou sieťou turistických chodníkov. Zaváňalo vysokou atraktivitou územia, a tak sme sa rozhodli to celé nejako prepojiť. Začali sme oblasťou s názvom Broumovsko. Leží o čosi severnejšie od Orlických hôr, neďaleko poľských hraníc. Jej najznámejšou časťou je komplex Adršpašsko-Teplických skál, nás však lákajú podcelky Ostaš...   Celý článok
 O Roháčke (1028m) som sa dozvedel náhodou nie veľmi dávno od bežca Jula Kalavského. Organizuje tu beh do vrchu a mne sa do podvedomia zapísalo, že beh do vrchu potrebuje predsa nejaké parametre a tak by bolo dobré sa pozrieť kde to vlastne je... Na jar pri výletoch na Branisko ktoré nám diaľnica z Popradu parádne priblížila som zablúdil prvý raz prstom na mape až do Margecian a na Roháčku. O nejaký ten čas sme už parkovali naše auto v Margecanoch neďaleko železničných koľají z druhej strany železničnej stanice. V ten deň nás Tatry odohnali rannou búrko...   Celý článok