Rock Machine

Turistika

Javorie: okruh indiánskym behom č.2

07.12.2017
Zákerná jeseň 2017: pracovné dni pekné, víkendy hnusné. Aj ten „trojdňový“ od 17. do 19.11. bol taký. Najskôr som sa tešil pozitívnej predpovedi, ale ako sa blížil, aj predpoveď sa blížila „k normálu“. To už ma dožralo, tak som vo štvrtok jednoducho zdrhol z práce. Veď nerobím vo fabrike pri páse...   Ráno ako v mrazáku, v dolinách opar a prevaha sivej, ale obloha azúrová, prísľub posledného pekného dňa pred frontom. Vo vyšších polohách už sneh, ale ja som si zmyslel hľadať posledné žiarivé farby jesene len v maratónkach. Takže na...   Celý článok
November nedočkavo poskakuje za dverami. Kým na Slovensku sa už veselo šliape na pásoch, v Dolomitoch ešte zúri neskoré babie leto. Síce dosť chladné, ale dostatočne slnečné a suché. A tak uprostred jednej krásnej noci zastavujeme na Passo Falzarego (2105 m). Vonkajšia teplota, sama osebe dosť nízka, je zrážaná prudkými poryvmi vetra. Zvyšok noci musíme nejako prežiť, potom bude lepšie. Ráno nás slnkom omaľované kopce vyťahujú zo spacákov. Najvýraznejšie žiaria tie, čo sú najbližšie: Lagazuoi a Saas de Stria. Ten prvý menovaný je naším cieľom. ...   Celý článok
Šípska Fatra je najsevernejší podcelok Veľkej Fatry, už mimo územia národného parku. Len niekoľko maloplošných chránených území je tu, ale jej krajina je veľmi príjemná pre oko aj nohy: nie veľmi poznačená masívnou ťažbou dreva (zatiaľ?) a husto vyzdobená krasovým reliéfom. Bralami, vežičkami, ale aj závrtmi a jaskyňami. Väčšinou lesné chodníky, málo zvážnic aj asfaltu. Váh medzi Ružomberkom a Kraľovanmi ju „prepílil“ na dve časti. Tak tú severnejšiu, medzi Čebraťom a Šípom, som sa snažil prepojiť súvislou čiarou do takej „sťaby hr...   Celý článok
Večer: sobota náročná, ledva do postele v reálny čas, nedeľu plánovať sa nechce, domáce ihrisko to zaistí... Ráno: prvé októbrové, topí sa v hmle. Ale viem, že hore je raj. Už nastrojený, pozerám z okna, aký to ide bus? Jasné, ten môj, č.27, no neva. Popretekáme sa :-) Lebo prišla chuť na čapovanú, vysokohorskú, ale si ju musím zaslúžiť. Tak utekám. Rýchlo, lebo preteky. A okrem toho najhnusnejšia, industriálna, ošumelá, opustená, hmlisto sivá časť Vrútok, Slnko ako mesiac v splne. Diaľnica, podjazd, Váh a kanál, mosty. Bus akurát dorazil do Kľ...   Celý článok
 Je  leto. Zívam. Je akési poobedie. Sedíme na parkovisku. Ja a auto. Obaja vieme, že  je čas presunu, ale nik nevie... kam. Hochalmspitze nad nami  znie už ako dávna minulosť. Tak... narýchlo pozerám do mapy a do oka mi padne nenápadná dedinka Prägraten a od nej vytŕčajúci Weissspitze.   Rakúskymi  geografickými  pojmami to znamená,  že  sa so svojim motorestom na 4-och kolesách premiestnim z Ankogelgruppe  do Venedigergruppe. Všetko išlo  hladko,  tesne pred menovanou dedinkou je ešte jedna menšia - Wallhorn,  tam pekne odbočiť  a akoukoľvek c...   Celý článok
Po minuloročnom bežeckom zážitku z boveckého maratónu sme sa rozhodli vrátiť na miesto činu aj tento rok. Keďže sme prišli o pár dní skôr, rozhodli sme sa v rámci ,,aklimatizácieʺ čo to poobzerať. Predpoveď počasia nebola veľmi priaznivá a nakoniec sa aj do bodky vyplnila, a tak sme toho až tak veľa nestihli, ale aspoň niečo. Vrch Svinjak 1653 m Menovaný vrch je často nazývaný aj Slovinským Matterhornom, najskôr kvôli jeho tvaru, ktorým ho pripomína. Týči sa na dedinkou Bovec a je jej dominantou. Nájdete ho na každej druhej pohľadnici a magnetke a...   Celý článok
30. – 31. Máj 2017 A naozaj je to len z domu na skok. Ten kto chce prežiť krásny a intenzívny zážitok, nemusí vždy cestovať, navštevovať vzdialené miesta sveta. Stačí keď vybehne z domu tým správnym smerom a za správnym cieľom. Len tak si z domu vybehnúť na Veľký Inovec, zbehnúť do Novej Bane, prejsť časť Štiavnických vrchov a zastaviť sa na Sitne a vo Vyhniach, nocou prekráčať Vtáčnik, prečkať búrku na Veľkom Poli, odtiaľ preletieť hrebeň Veľkého Tribeča a z neho po rozpálenom asfalte bežať až domov.   Tri dni voľna. Pôjdem, ...   Celý článok
Nebolo dočasne na čom bajkové túry robiť, ale už je. Vďaka patrí JM ŠPORTu vo Vrútkach . Hovorí sa, že keď chce človek novú frajerku otestovať, či im to bude spolu klapať, treba ju na túru vziať. Na začiatok stačí ľahšia, aby ju to neznechutilo. Táto moja „frajerka“ je síce poriadne nabrúsená pretekárka, ale aj tak na začiatok niečo nenáročné, to zas aby som ja stíhal... Takže zo Strečna, vlastne z Nezbudskej Lúčky sa dá do Terchovej dostať popod les malofatranský, relatívne komfortne, zväčša po lúkach. V podstate stačí využiť zelenú...   Celý článok
30. - 31. apríl 2017 Mám niekoľko dní čas, mám tenisky ĽUDOVKY a neviem ich zodrať. A mám nevyrovnané účty. Počasie vyhovuje, trasa je takmer jasná a už dlho ma máta. Ak sa s tým nevyrovnám, bude mi v hlave robiť šarapatu. Musím spojiť všetky štyri najvyššie vrcholy okolitých pohorí po turistických chodníkoch - a nonstop! Pokus druhý. Ráno vyprevádzam Májku a hneď potom odchádzam aj ja. V obchode beriem baterky do čelovky a Marika má na pulte vyložené nejaké lepené oravské slaniny. Tak jednu a dve pečivá natlačím do batohu a kráčam. Tentokrát...   Celý článok

Korzické potulky

11.10.2017
 Už dlhšiu dobu sa nám cnelo. 3 roky prešli a my sme na náš milovaný ostrov ani nenakukli. Dozrel čas, ideme! S Ivankou sme už na Korzike ako doma, nemuseli sme sa dlho trápiť s itinerárom. U nás je to o návrate na miesta, ktoré nám prirástli k srdcu najviac. Ale stále je čo objavovať a spoznávať nové romantické rozprávkovokrásne kúty tohto ostrova. A pre zvyšok nových členov partie, ktorí tu, okrem Ria, ešte neboli, sme urobili výber toho naj, čo krajina ponúka. Stavili sme na poznávačku i trošku adrenalínu. 5 augusta sme vyrazili šiesti na d...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Pontresina - St. Moritz Nad turistickým strediskom neďaleko St.Moritzu - Pontresinou sa nachádza turistický raj s nekonečným množstvom značkovaných chodníkov a chodníčkov. Nájde si tu skutočne každý a tí so slabšou kondičkou alebo s viac rôčkami na krku si radi pomôžu sedačkou vedúcou priamo z Pontresiny alebo pozemnou lanovkou na Muottas Muragl.  Práve medzi hornými stanicami týchto dopravných zariadení je niekoľko možností na parádne vyhliadkové traverzy. Vyrazil som z parkoviska pri dolnej stanici pozemnej lanovky na Mouttas ...   Celý článok
18.- 19. november 2015, prejdených 99km/+3150m  za 16:43hod    Veľké Vozokany - Veľký Inovec - Nová Baňa - Sitno - Bukovina.  Akcia na parádu, len nedotiahnutá do úspešného konca, ešte to dám celé. Z domu o 13:13hod a hneď za dedinou sa ku mne pridal psík , ktorý ma sprevádzal až po Novú Baňu. Nočný pochod Bukovinou som akciu pomenoval ,nakoľko sa zotmelo na Bukovine 1 a brieždilo sa na Bukovine 2. Niečo cez 13 hodín teplou nocou plnou zveri, je to nová skúsenosť.             Stará myšlienka prejsť vcelku všetky mne najbližšie kopčeky:...   Celý článok
Ľubochňa v západnom cípe Liptova je vďaka svojím kúpeľom dostatočne známa, Kopa nad ňou je poriadna dominanta, aj keď bez väčších výhľadov. No a meno Korbeľka sa v poslednom čase skloňuje dosť často v súvislosti so spormi okolo trasovania diaľnice. Inak je to dolinka (vidno ju z vlaku) s prírodnou rezerváciou v jej závere, chrániacou krásne staré lesy na jv svahoch Kopy. Značka sa jej okraja na chvíľu dotýka na západnom okraji.     Okruh je nenáročný na čas. Najviac 6 – 7 hodín. Náročnejší je na prevýšenie. Najmä na začiatku treba...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Maloja Parkujem na už známom parkovisku pred Malojou v smere od Moritzu vpravo hneď pri ceste, pod kopcom. Odtiaľto štartuje červená značka až na Pass Lunghin. Toto sedlo je vraj jediné miesto v Európe z ktorého odteká voda na všetky tri strany, teda do troch morí: Severného, Stredozemného a Čierneho. V sedle sa moja púť po značkovaných chodníčkoch na nejaký čas končí. Túto túru som si vyhliadol keď som nedávno stál na Piz da la Margna. Pozrel som sa cez dolinu, zbadal parádny hrebeň a bolo jasné. Vyrážam ku prvej...   Celý článok
V dňoch od 28. septembra do 1.októbra sa v Považskej Bystrici uskutoční 9. ročník festivalu Horomil Fest. Ide o sviatok určený všetkým milovníkom hôr, cestovania a športu, ktorý každoročne privíta množstvo známych osobností a počas štyroch dní odprezentuje veľa zaujímavých filmov. Nový film Pavla Barabáša Diváci sa môžu tešiť na unikátnu celoslovenskú premiéru nového filmu od Pavla Barabáša s názvom Krutý Everest. Sám autor ho síce na Horomil Fest uviesť nepríde, no o Himalájach určite viac porozpráva jeden z najlepších slovenskýc...   Celý článok
Dve z ikonických tatranských dolín, podávajúce si ruky cez chrbát pohoria na Poľskom hrebeni, pod najsamvyšším bodom Karpát... Dve rezervácie, oplatí sa rezervovať si na ne celý deň, aj keď časy na smerovníkoch presviedčajú, že dlhšie ako šichta vo fabrike to trvať nebude. Jeden tip na nádhernú prechádzku, keď sa treba dostať z juhu Tatier na sever. Alebo keď sa len chce...     Jedna z juhu kratšia, priamejšia, bez postranných úmyslov visutými výbežkami bočných dolín, schodovitá, s profilom písmena U, ktorý tu zanechal posledný ľadosplaz...   Celý článok
 Švajčiarsko - St.Moritz - horný Engadin - Maloja Prečo blues? Vo švajčiarskych horách je tak ako aj inde v alpách červené značenie, vysokohorské trasy, ktoré už nie sú dokonale zabezpečené a vyžadujú od turistu vyššie nároky sú značené modrou. A dnes sa pozrieme hneď na dve z nich. Na oba kopce sa štartuje z Maloje nachádzajú sa oproti sebe cez dolinu a keďže sa nejedná zase až o také náročné túry tak som ich spojil do jedného dňa.   Piz da la Margna 3159m. Parkovisko pred Malojou je bezplatné, nachádzam ešte voľné miesto a vyrážam okolo ja...   Celý článok
Tentokrát to bude skôr Tour de Belá, lebo tam bude začiatok aj koniec. Terchovú len lízneme po jej západnom okraji v časti Vyšné Kamence. Okruh má takých 30 km, je v podstate až na dve – tri miesta (kde treba potlačiť) celý komfortne jazditeľný. Je tu ale jedna výnimka, o tej neskôr. Celé je to po turistických značkách a takmer všetko po cestách, takže je to aj behateľné. Špeciálne vyrobený turistický chodník nech tu nik nečaká, zato sa tu jazdí na všetkom možnom - podľa toho to niekde aj vyzerá. Tu je mapka (https://mapy.hiking.sk):     C...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Maloja - Val Forno Vyrážam už tradične z parkoviska kúsok od Maloje peši po ceste smer Lej Cavloc. Odtiaľ po turistickom chodníčku až po križovatku. (Pian Canin) Tu odbočujem vľavo a stúpam strmo až do passo Muretto. Hranica Talianska so Švajčiarskom.  Na Talianskej strane chýba smerovník, dozvedám sa neskôr na chate, preto začnem zostupovať chodníkom do talianskej Val Malenco. Po chvíli si uvedomím, že asi nie som dobre a tak si to seknem svahom kde by mal byť správny chodník rovno hore. Nie hneď ale nájdem ho. Ďalej...   Celý článok
Čas stlačený do týždňa. Sedím za PC a viem, že dovolenka má byť vytiahnutá zo zásuvky narýchlo. Vysoké Taury sa týčia z monitora počítača . Stihnem si pozrieť iba webovo zaujímavú horu Hochalmspitze- najvyššiu z Ankogelgruppe. Zvyšné dni zrejme nechám plynúť v smere vetra. Pohostinnosť dovolenky sa môže začať, vraj si mám zbaliť okrem ferratového setu aj lano, čakan a mačky- kázal web. Auto cíti váhu haraburdia na necelý týždeň. Bude mojím motorestom, prístavom, saunou, knižnicou, pohyblivým domovom. Tmou sa kĺžem po rakúskej ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 484) >>

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.