Zoznam článkov od 1 do 15 (z 576) >>

Turistika

Livigno bez bajku: Cima Cavalli 2991m

20.07.2019
Talianske Livigno má na Vetromagu svoj vlastný priečinok a to určite nie náhodou. Sú tam články od viacerých autorov ale všetky sú o horskej cyklistike...  Teraz to konečne napravím. Už dávnejšie som škúlil tým smerom. Tie vrcholy ktorým kraľuje tá skalná pyramída sa jednoducho nedajú nevšimnúť. Mapu som už študoval viackrát, aj sa vyzvedal u domácich. Referencie boli výborné a tak na prvú túru tejto sezóny vyrážam práve tam... do kopcov nad Livignom, do oblasti priamo nad priehradou. Štartujem tak ako mi v obchode poradili. z Parkoviska pri benzínke...   Celý článok
Považský Inovec má po hrebeni, po červenej, zo severu na juh asi 70 km, ak to vezmeme od Mníchovej Lehoty do Hlohovca. Teda prísne geomorfologicky. Útulňa je asi po 15 kilákoch od začiatku v Mníchovej Lehote, ale po dlhom výstupe na Inovec, takže vhodná na nocľah po pohodovo prekráčanom dni. Ak samozrejme človek neštartuje o piatej ráno... Z opačného smeru si treba nájsť po prvom dni nocľah zrejme inde. Inovec je zároveň aj prudko bajkpozitívny, takže toto vyššie platí samozrejme najmä pre pešiakov. Z Kálnice je to po lesných cestách hore k útulni asi 1...   Celý článok
Kanárske ostrovy - Tenerife - masív Pico de Teide 3718m (najvyšší vrch Španielska) - bočný kráter Pico Viejo 3134m. Tenerife je nazývaný aj ostrov večnej jari kvôli svojej klíme. Pravdou ale je, že na území tohto ozaj veľmi zaujímavého ostrova je niekoľko oblastí s úplne odlišnou mikroklímou. Pri našej krátkej návšteve sa rozhodujeme pre túru na kráter Pico Viejo. Je to v podstate taký vedľajší vrchol mohutného masívu sopky Teide. Od výstupu na Teide nás odradila lanovka s množstvom turistov, ale aj pravidlá výstupu na samotný vrchol: vraj sa treba c...   Celý článok
Na východe vraj nič nie je. Len Vetroplach občas vypľuje článok, ktorí svedčí o niečom inom. No pre nás Stredoslovákov je východ stále veľkou neznámou. Lebo je ďaleko. Lebo spojmi sa tam dostať znamená stratiť pol dňa. Lebo cestou od nás k vám stoja vyššie a známejšie (schválne nepíšem krajšie) pohoria. Preto je to pre nás Terra Incognita! A práve preto sme sa tam vybrali.   Už cesta vlakmi do Lipian je kategóriou samou osebe. Na štarte sme najrýchlejším možným spôsobom až na poludnie. Preto sa príliš nezdržujeme a vyrážame cez Dubovicu do h...   Celý článok
V Starej Ľubovni odbočujeme smer Mníšek nad Popradom a už o chvíľu parkujeme v sedle Vabec. Parkuje sa naľavo, trošku problém je dvojitá čiara, nuž pomôž si ako vieš... Inšpiráciu na túto túru som získal... ako inak zo stránok Vetromagu. V reportáži zo Živloplaza som zazrel v Rišovej fotogalérke fotku rozhľadne na vrchole. Nuž o tomto som nepočul... Chvíľka pátrania a bolo jasné kde to je - Eliášova hora na hranici s Poľskom. A prečo sme o tej veľkej vyhliadkovej veži nepočuli? Možno aj preto, že sa nemáme čím chváliť, je totiž poľská... V...   Celý článok
Cestujete často hlavným diaľničným ťahom Wiedeň - Salzburg - Innsbruck? Predovšetkým v letných mesiacoch môže byť tá nekonečná cesta riadne otravná a na nejakú zastávku a hlavne zachádzku určite veľa času neostáva. Je jedno či cestujete cez Brenner do Južného Tirolska, cez Landeck na Reschenpass prípadne do Engadinu. Touto trasou rovnako musia ísť všetci smerujúci do Švajčiarska cez Arlberg prípadne ešte ďalej. Až vyrazíte ráno niekde od Bratislavy tak presne naobed keď slnko už bude poriadne pripekať budete niekde pri Brannenburskej bráne. Mieste k...   Celý článok
Tu na Vetromagu sú z Tatier len samé výkony a projekty, takže keď ma okolnosti zaviali do tých končín, dal som krátku vychádzku. V polke júna – už po uzávere, ale ešte pred prázdninovým návalom, skoro ráno, ideálny čas aj na taký frekventovaný kopec. Teplota akurát, len deň po fronte ešte kopce zadržiavali zdrapy mrakov, takže to nevyzeralo na bombastické výhľady zhora. Ale spod základne mrakov sa porozhliadať dalo.   Smerovník pri plese ukazuje 4,5 hodiny, to je pre väčšinu ľudí výživný celodenný program. Ale aj bez naháňania sa to samozrejme...   Celý článok
Gărgălău je výrazný široký vrchol vo východnej časti hlavného hrebeňa pohoria Rodna (munţii Rodnei), spadajúceho do regiónu Maramureș. Ponúka panoramatické výhľady nielen na samotnú Rodnu, ale aj na protiľahlé rovnomenné pohorie Maramureș na severe a ďalej za ním na južnú časť Ukrajiny. Je relatívne ľahko dostupný, teda aj často navštevovaný. Výstup naň sa dá navyše zjednodušiť lanovkou z komplexu turistickej Borşe (Statiunea Borşa) na vrchol Știol (1607 m), alebo vývozom do sedla Prislop (1416 m), ktorým prechádza horská cesta z Borşe do Vatra...   Celý článok
Jedna z 13 sprístupnených jaskýň v správe SSJ leží neďaleko od známej hlavnej cesty z Banskej Bystrice cez Šturec do Turca. Alebo skôr vysoko nad ňou. V masíve Kotolnice, v najjužnejšej časti Veľkej Fatry. Do akejkoľvek jaskyne zapadnúť je v horúčavách vítané, že? Len k tejto vyjsť, to sa človek dobre zapotí. Asi 1,5 km dlhý, hrboľatý a fajne strmý chodník s prevýšením 260 metrov. Ciky - caky, ciky - cak :-) Ceduľa dole na parkovisku ukazuje 50 minút. Našťastie lesom, našťastie s viacerými tabuľami náučného chodníka, pri ktorých sa dá vydých...   Celý článok

Okolo Zázrivej

09.06.2019
Logické, jednoduché, príjemné vyvenčenie tak na 8-9 hodín so začiatkom a koncom na tom istom mieste: na otočke autobusu Zázrivá  - ústredie. Po červenej strmo hore na Minčol a Kubínsku hoľu, potom pohodlne húpavo hore – dole po modrej na Javorinku a odtiaľ pre zmenu strmo dole, po zelenej do cieľa. Zázrivá je svojou väčšou časťou rozlezená do vejára doliniek a grúňov v takom veľkom amfiteátri pod hrebeňom Oravskej Magury. Takže toto je v podstate taká prehliadka jej chotárnych hraníc, samozrejme nie celých, len severnej časti. Výhľady ďaleké, ...   Celý článok
Najvyšší kopec Kremnických vrchov (1316 m) je excentricky vystrčený na ich severný okraj, bez výraznej vyhliadky, lebo je celý pod lesom, takže nič moc? Vôbec nie  - kto chce vidieť poriadnu lesnú divočinu, má kam ísť. Aj keď okolo nej zúri lesohospodárska realita. Tri značky vedú hore zo severu, z hlavnej cesty medzi Turčianskymi Teplicami a Banskou Bystricou: červená priamo zo Šturca, modrá od hotela Bartoška (moja zostupovka) a zelená z ústia Čiernej doliny, ktorou som šiel hore. Len ako sa k nim dostať, keď už ani tie vlaky na Čremošnom nestoja? ...   Celý článok
Poľské Tatry - Gasienicova dolina - chata Murovanec - Svinica 2301m. Pre Poliakov, ktorí majú na svojej strane len menšiu časť Tatier, je hraničný kopec Svinica veľmi dôležitým vrcholom. Jej severné steny boli od počiatkov horolezectva vyhľadávaným terénom pre lezcov. Pre turistov je zase výzva vystúpiť na tento krásny vyhliadkový vrchol po jednej z dvoch turistických trás. Obe vedú z poľskej strany, a aj preto je tento kopec pre Slovákov trochu bokom od centra pozornosti. Najznámejšia trasa poľských Tatier Orlia Prť sa dá v podstate predĺžiť, ak sa na...   Celý článok
Mestečko Borşa je známym turistickým centrom oblasti Maramureş. Leží v údolí rieky Vişeu a zo všetkých strán je obklopené vysokými horami. Zo severu na hranici s Ukrajinou je to pohorie Maramureş a z juhu o niečo vyššie pohorie Rodna. Práve v ňom sa nachádza aj najvyšší vrchol celej oblasti Pietrosul Rodnei. Borşa (670 mnm) je ideálnym štartovacím bodom na tento vrchol. Z mesta naň vedie modrá pásová turistická značka. Kto je však lenivý a (auto)mobilný, vie si celú trasu ešte o niečo skrátiť. Autom sa dá dostať úzkymi uličkami až ku kláštor...   Celý článok
Monte Piana (2325 m) a Monte Piano (2305m) sú dva vrcholy jednej stolovej hory vo východných Dolomitoch. Síce nevýrazná svojou výškou, no významná svojou históriou. V prvej svetovej vojne ju jej strategická poloha predurčila stať sa dejiskom jednej z najkrvavejších bitiek medzi Talianskom a Rakúskom pri dobývaní južného Tirolska. Za dva a pol roka tu život položilo asi 10 000 vojakov (niektoré zdroje uvádzajú až 14 000). Dodnes tu zostali zachované neskutočné kilometre zákopov, množstvo tunelov, opevnených stanovíšť a bunkrov. Mnohé z nich časom schátral...   Celý článok
 Chorvátsko - Dalmácia - ostrov Brač   Po plavbe trajektom z Makarskej sme sa na ostrove Brač ocitli v oáze pokoja. Na ostrove je oveľa menší ruch a premávka ako na pobreží. Pláže v okolí mestečka Bol ponúkajú dokonalé možnosti na oddych pri mori, surfovanie, potápanie a šnorchlovanie. Stretli sme tu aj potápačov zo Slovenska.  Ostrov Brač je známy aj ako pôsobisko slovenského spisovateľa Martina Kukučína a ponúka okrem pláží aj množstvo zaujímavých cieľov na výlety. V obci Škrip umiestnenej v centrálnej časti ostrova sa nachádza múzeum ...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 576) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.