Rock Machine
Zoznam článkov od 1 do 20 (z 423) >>

"Jako lidská bytost se posouváte jedině tehdy, vymaníte-li se ze zóny osobního pohodlí."

(Percy Cerutty)

Turistika

Roklina Kyseľ je sprístupnená ferratou

25.08.2016
Je to takmer presne 40 rokov od požiaru, ktorý v júli 1976 zničil v dolnej časti rokliny a na strmých severných svahoch Pirča viac ako 30 hektárov lesa. Pred požiarom bol Kyseľ najnavštevovanejšou roklinou Slovenského Raja, teraz sa Správa NP rozhodla sprístupniť ho alternatívou, ktorá obmedzuje masovosť. Na dĺžke 1470m vybudovala spolu s HZS niekoľko oddelených úsekov ferratového chodníka, dohromady so 430 stúpačkami, 320 metrami istiaceho oceľového lana a 150 konzolami. Jeho trasa po stenách rokliny je vedená tak, aby sa vyhýbala miestam so vzácnou skalnou...   Celý článok
Sev. Taliansko - Val Chiavenna - Val Bregaglia - Piuro - Borgonuovo Ráno sa zobúdzam v Talianskej Val Chiavenne. nadmorská výška okolo 500 metrov. Teplotný rozdiel oproti Val Roseg + 15 stupňov. Túru vyberá domáci pán Mauro. Ťažko nájsť v tejto doline väčšieho znalca hôr ako je on. Spoznali sme sa náhodne na skialpovej túre. Teda ak náhody existujú... Vyrážame z parkoviska kúsok pred hranicou so Švajčiarskom. Prechádzame v hustom takmer pralese popri pivniciach vybudovaných pod obrovskými balvanmi. Stúpame po kamenných schodoch. Rýchlo naberáme výšku. Ma...   Celý článok
Kam vziať návštevu s úmyslom ukázať jej za krátky čas čo najviac krás rodnej hrudy turčianskej? Najlepšie na nejaký pekný kopec s ešte krajším výhľadom. Ostrá, štíhlejšia sestra Tlstej vo Veľkej Fatre tieto požiadavky spĺňa s rezervou, navyše v gýčovom počasí nie je čo riešiť. Ale výhľady si treba samozrejme zaslúžiť, bude to strmo hore aj dole. Našťastie toto leto nie je nijako extrémne, aj pri včasnoaugustovom slniečku to nebola žiadna vyhňa, ani muchy veľmi neotravovali, no raj. Na rozdýchanie sme začali proti slnku síce, ale fotogenick...   Celý článok

Ostrov Brač: Bol

15.08.2016
 Chorvátsko - ostrov Brač - Bol Najväčší z ešte nenavštívených. Aj tak by sa donedávna dal nazvať tento ostrov v našej mape objavovania chorvátskeho pobrežia. Pre mňa bol však ostrov Brač nezmazateľne spojený aj s menom slovenského spisovateľa Martina Kukučína.  Na ostrov sme sa preplavili z Makarskej malým trajektom. Väčšina ľudí sa na ostrov dostane zo Splitu. Tam už jazdia trajekty oveľa väčšie. Vyskúšali sme cestou späť. Po vylodení sa na Brači sme sa presunuli a rozložili svoj základný tábor v Bole v malom kempe neďaleko Zlatého mysu. Pr...   Celý článok
Povinnosti posledných týždňov mi neumožňujú tráviť v horách toľko času, koľko by som chcela (a potrebovala). Neblahé účinky takéhoto stavu sa začínajú prejavovať, preto ma náznak pekného víkendu ťahá konečne mimo civilizáciu. Cieľ nosím v hlave už nejaký ten čas, pre osvieženie plánov si pribalím aj spacák. Veľký Bok čaká! Štartujeme v Malužinej (733m) krátko po obede. Času do večera máme habadej, tak sa neponáhľame. V tieni doliny vládne príjemné leto, popri ceste jahody nás lákajú na hody. Cestou míňame niekoľko chát a horární. ...   Celý článok
Sicília - severozápadné pobrežie - San Vito lo Capo - Monte Monaco 530m.n.m.   Najväčšia a najznámejšia lezecká oblasť na Sicílii je zároveň obľúbeným prímorským letoviskom s krásnymi plážami a všetkým čo k tomu patrí. Podľa mňa najdôležitejšou vecou na mori sú nad ním vypínajúce sa hory... a tých je tu dostatok. Pri našom putovaní sme na pobyt v týchto končinách mali len pár dní. Osvedčený recept ako mať z niečoho čo najviac je vždy vytrepať sa hore čím najvyššie - v tomto prípade to bol kopček priamo nad San Vitom.     Pred v...   Celý článok
 Švajčiarsko - Graubunden - Engadin - St.Moritz - Pontresina - Val Roseg Piz Aguagliouls (3174m.) taký bezvýznamný kopec... ale môže byť kopec bezvýznamný? Podľa mňa určite nie. Pozerám sa na neho priamo z kanclu :) Open air slnečná terasa hotela Roseggletscher (2000m.) Bolo to minulé leto, keď som si pri plánovaní výletov na voľné dni povedal, že najskôr pekne pobehám najbližšie okolie a tak vznikol projekt: Koruna Val Rosegu. Zostavil som si ju sám, je to môj výmysel a zakomponoval som do neho 23 najdôležitejších vrcholov obklopujúcich túto úžasnú d...   Celý článok
Dolný a Horný Jelenec, Prašnica, Valentová, Rybô - to sú bývalé drevorubačské, uhliarske, banské, neskôr pastierske a dnes najmä chalupárske osady, ktoré boli založené pre obsluhu starohorských medenorudných baní niekedy v 15. storočí, možno aj skôr. Na rozhraní Veľkej Fatry a Starohorských vrchov, severne od Banskej Bystrice a Starých Hôr. Viedla tadeto stará furmanská cesta do Liptova (doložená už v 13. storočí) a po nej a popri nej za tie stáročia prešlo toľko historických udalostí, že je to tu priamo prepchaté zaujímavosťami a pamiatkami, za k...   Celý článok
Sardegna, Sardaigne, Sardínia...,druhý najväčší taliansky ostrov obmývaný vodami Tyrhénskeho mora. Dovolenkový raj. Iný ako na Korzike, iný ako na Sicílii, hoci sú susedia. Prístup? Ako len chceš: vlastným autom, s cestovkou busom, kombinovane alebo najjednoduchšie, ako sme to urobili my. Letecky do Alghera, kde sme si prenajali auto a ostrov bol náš. 1. Via ferrata del Cabirol Doma sme si „pogooglili“, že Sardinia ponúka 3 Via Ferraty, ktoré sme si dali za cieľ – Cabirol, Giorre a Regina. Vybrali sme sa len tak, na otočku na pár dní. V utorok ráno s...   Celý článok
 Chorvátsko - ostrov Brač - Bol - Murvica - Dračia jaskyňa Seriál článkov z chorvátskeho ostrova nezačneme pekne odzačiatku ale niekde od... jaskyne. Zmajeva špilja - tak znel nápis na tabuľke, keď som okolo nej prvý raz prefrčal na bajku v obci Murvica neďaleko známeho letoviska Bol. Pod nápisom bolo telefónne číslo. "Aha určite zas nejaká pasca na turistov, pomyslel som si." V našom super kempe však fungoval net a tak som sa večer počas rozhovoru s chalanom od Kninu nato mrkol. Pozerali sme si najprv vyvieračky chorvátskych riek. Super miesta, turis...   Celý článok
Švajčiarko - Engadin - Maloja - Val Forno Popri všetkých tých notoricky známych horských cieľoch je našou veľkou výzvou tu na Vetromagu objavovať aj niečo nové, skryté, ponúknuť čitateľom tajné tipy. Pozoruhodné miesta, o ktorých sa len tak ľahko nedozviete, a práve preto majú tieto informácie cenu zlata. Val Forno je dolina, ktorú som mal v hľadáčiku už dlhšie. Na jej začiatku som už bol kedysi na bajku. Začiatkom zimy som si zabehol až takmer ku ľadovcu. V zime bolo málo snehu, a tak sme sa so Slávkou otáčali v mieste Pian Canin, a teraz sa mi kone...   Celý článok
 Sicília - západné pobrežie - letovisko Sabbia d'Oro   Pri potulkách Sicíliou sme sa pri presune po západnom pobreží zastavili prenocovať v kempingu Sabbia d'Oro. Zlatý piesok - toľko doslovný preklad - nesklamal. Je to ideálne miesto, kde pri poznávacom putovaní na chvíľu zastať a oddýchnuť. Veľký kemp s dobrým vybavením sa nachádza priamo pri veľkej piesočnej pláži. Kempuje sa pod veľkými borovicami - poloha kempu je ideálna. Zastavili sme sa tu nie tak celkom náhodou. Naše info nám hovorilo o pozoruhodnej prírodnej zaujímavosti v tejto lokalite. Zo...   Celý článok
Sedíme vo vlaku, ktorý smeruje z Horehronia do Margecian. Vystupujeme na stanici Telgárt - penzión. Vlak sa stráca v 1239m dlhom tuneli. Chvíľu čakáme, a už ho vidíme prechádzať oblúkovým Telgártskym viaduktom. My pokračujeme pešo po štátnej ceste č.66 smerom k sedlu Besník. Cestou míňame ďalší technický unikát – Chmarošský viadukt s deviatimi kamennými oblúkmi. Dostávame sa do pramennej oblasti Hrona. Prameň je zachytený v drevenej studničke, pri ktorej je altánok. Naberáme vodu do fľaše. Však koľkokrát má človek príležitosť piť čistú vodu...   Celý článok
Polana Bialczanska - parkovisko na poľskej strane Tatier asi 2km za hranicou na Lysej poľane. Platíme za parkovisko trochu menej ako sa zvykne na našej strane Tatier, zato nás ale skasnú aj za vstup do NP, ten stojí 5 Zlotých = cca 1,2 Eura. Platiť sa dá aj Eurami, ale samozrejme vo výrazne nevýhodnom kurze, takže zmeňte si radšej dopredu zloťáky. Tatry sú magnet - očiwiščie. Vyraziť na jar, keď hore je ešte kopec snehu, na túru niekam, kde sme ešte neboli, je stále ťažšie. Našťastie tu je poľská časť Tatier a tak vyrážame na prieskum tam, kde sme ešte ...   Celý článok
Deň 5.: Kisirtáspuszta - Nagyirtáspuszta - Márianosztra - Szob - Sás-hegy 323m - Hideglelös kereszt - Vaskapu 404m Účastníkov: 6          Zo spacáku vyliezam konečne svieža a spokojná. Nocľah uprostred lesa bol teplotne prijateľnejší ako tie ostatné. Zato poniektorí mali bujarú noc. Po návšteve prítulného obojživelníka nasledovalo nešťastné zakopnutie o betónový schodík. Ako dôkaz vedie v tráve krvavá stopa a obďaleč čaká na svojho princa statná ropucha.          Trať úzkokoľajky nás sprevádza ešte dlho. Definitívne ju o...   Celý článok
Ráno v Lienzi je ako vystrihnuté z katalógu - vychádzajúce slnko maľuje vrcholky okolitých hôr do ružova a nad nimi len čistý plech. Zatiaľ je ešte príjemná letná teplota, bude horšie. Vyrážame autom cez Tristach do kopcov. Prejdeme popri Tristacher See a napájame sa na horskú cestu Dolomitenstraβe. Za poplatok 8€/auto sa ňou vyštveráme až k chate Lienzer-Dolomitenhütte (1616m), teda takmer 1000 výškových metrov dohora. Tam sa začína naša túra.   Prvou métou je chata Karlsbader Hütte. Tá leží ešte o nejakých 650 m vyššie a dá sa k nej dosta...   Celý článok
Alebo príbeh o parených buchtách, varených klobásach a pečených mozočkoch :o)   Diaľkové pochody sa stali mojou každoročnou náplňou dovolenky. Teším sa na ľudí, na nové kraje a zážitky, paradoxne sa teším aj na otlaky, boľavý chrbát a prebdené noci v mojom zradnom spacáku. Je to ako droga, všeliek, ktorý si proste musím raz za rok naordinovať, aby som z neho mohla počas najbližších pár mesiacov čerpať. Minulý rok sa naše kroky ubrali trochu netypickým smerom, do končín len málo poznaných, k slovensko-maďarským hraniciam.  A prečo ...   Celý článok
Horolezci poznajú: jedna z piatich vyhradených lokalít pre horolezectvo na území NP Malá Fatra. Na severnej strane Krivánskej Fatry, v ústí Belskej doliny, nad dedinou Belá, nad pravým brehom potoka. V roku 2015 sa OOCR Malá Fatra plesla po vrecku a zainvestovala vraj 6000 Eur do sprístupnenia tohto miesta aj pre turistov. Výsledkom je mostík cez potok, poupravovaný chodník zdola až po najvyšší bod skál, vyštrkované parkovisko povyše mostíka a tri zabezpečené vyhliadky. Ale najmä nová žltá značka, aby sme sa my cepri nemotali po lese a nezavadzali lezcom. Len...   Celý článok
Celý internet je dnes plný unikátnych výkonov – prechodov, prelezov, prebehov, zjazdov, patriacich skôr do ríše snov ako do tohto sveta. Tento príspevok bude pravým opakom a berte ho niečo ako zaujímavý tip na pekný beh, určený pre bežných smrteľníkov obľubujúcich pohyb behom a v prírode. Túto trasu som mala v pláne už dlhšie a túto nedeľu som si ju konečne prebehla. Dĺžka je 35km s prevýšením 1500m, možné su samozrejme aj obmeny s rôznym predĺžením. Vybiehali sme ráno z Králik po starej asfaltke popri chate nad Tajovom, pokračujúc po zvážnici...   Celý článok
Pamätám si časy, keď medzi Liptovom a Zakopanym premával malý poľský mikrobus. Žiaľ, tie časy sú dávno preč a aj napriek heslám a gestám, aká dôležitá je cezhraničná spolupráca často končia niekde zabudnuté alebo ešte lepšie, vyhlasuje sa, že popod Tatry spravíme tunel :).   Ak sa chcete dostať do Zakopaného, zabudnite na slovenské cestovné poriadky, v nich nič nenájdete. K dopravcovi Strama som sa dostal ako slepá kura k zrnu. Je to poľská spoločnosť, ktorá rieši linku AquaCity Poprad – Zakopané a späť. Cena lístka je cca 5 Eur a cesta trvá...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 423) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.