Zoznam článkov od 1 do 15 (z 593) >>

Turistika

Chata pod Suchým

23.10.2019
Jedna z ikonických turistických prítulní a výkrmní malofatranských, jediná s takmer zachovaným pôvodným interiérom. Rodná sestra chaty pod Kľačianskou Magurou. Podobne ako ostatné, bola tá pôvodná fašistami vypálená a v r.1948 obnovená. Odvtedy sa pozerá na Žilinskú kotlinu z výšky 1075 m, spod západného konca hrebeňa krivánskej Malej Fatry. Je majetkom TJ Lokomotíva Žilina, zažila si svoje vrcholy aj pády. Odkedy ju do nájmu zobrala známa chatárska dvojica spod Chlebu (od júna 2012), negatívne reakcie sa z diskusií dosť vytratili.   Chata ...   Celý článok
Chladné, ale jasné ráno pod rozhľadňou na Veľkom Lopeníku. Vietor, ktorý hučal celú noc, si dal chvíľu pauzu. Zo spacáku mám cez otvorenú stenu „bufetu“ parádny výhľad na celý hrebeň Malej Fatry od Rozsutcov až po Kľak, a nad tým všetkým pribúda už pred šiestou gýčová oranžová. Krása! Na východ slnka ale nečakám, pakujem sa a ešte skočím dole kopcom pozrieť, ako je na tom studnička. Vedie k nej značka, ale nič moc: taká mláčka, aj keď v núdzi by pomohla.   Dnešný program nebude dlhý, pred jednou musím stihnúť v Drietome autobus...   Celý článok
Príležitosť treba poriadne chytiť, keď sa núka - som si povedal, keď predpoveď na víkend pred rovnodennosťou hlásila čisto modrú oblohu. Do batoha spacák, niečo jedla, veľa teplého oblečenia na noc... A daváj icečkom do Trenčína, lebo to bol jediný spoj z domu, ktorý mi ukázalo k autobusu do Novej Bošáce. Aj tak som tam začal niekedy po desiatej, ale nevadilo, nikam som sa neponáhľal a do tmy ďaleko. Celý program na dva dni nemal ani 50 km, ale tu tentokrát nešlo o rýchlosť. Skôr som trasu vyberal tak, aby boli výhľady. O lúky a pasienky v Bielyc...   Celý článok

Horomil FEST 2019

27.09.2019
Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu, je už  stálou súčasťou  kultúrneho života Považskej Bystrice. Festival vstupuje už do druhej dekády, pričom za tých 10. ročníkov navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým,... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. LEGENDA Z BECKOVA Horomil Fest už klasicky koná posledn...   Celý článok
Val di Campo je nádherná dolina ešte na švajčiarskej strane kopcov ktorým sa hovorí aj Livigno Alps. S Livignom si ich až tak moc nespájam pretože do tejto doliny sa väčšinou vnorím z druhej strany v smere od miesta s názvom Sfazú nachádzajúcim sa na polceste medzi Poschiavom a Passom Bernina.  Parkovisko Sfazú 1622m. Na dnes poobede hlásia búrky. Vyrážam z parkoviska na bajku ale bez tretier iba v teniskách. Mám len ľahký bežecký batoh. Pokúsim sa to všetko stihnúť ešte pred ohlasovanou búrkou.  Bajk zamykám na terase pred chatu Saoseo 1986m. Nezastavu...   Celý článok
Leto sa zlomilo do jesene ako na povel - s prvými septembrovými dňami. Chladné noci, hmlisté rána... Ale po jednom z frontov aj (dočasne) krištáľovo čistý vzduch. Nedalo mi a ušiel som z roboty vyvenčiť sa aspoň na deň, lebo na tie ďalšie už Aladin zase prorokoval dažde. Samozrejme aj cez víkend, ako inak... Cieľ: juhovýchod Štiavnických vrchov. Tu v minulosti baníctvo moc nefičalo, zato zo susednej Krupinskej planiny sem naskákali lazníci a pôvodne zalesnenú krajinu poriadne spestrili. Ako je v našich nižších pohoriach dobrým zvykom, je aj tu veľa ...   Celý článok
Parkujem na už dobre známom parkovisku pri Maloji. Neplatí sa tu parkovné a pekná poloha v lese tu vždy zláka aj bivakárov, nemám nič proti nim, sám by som to tak robil len o pol desiatej ráno by bolo dobré keby tie svoje kempovacie stoličky a stolíky už mali zložené a boli niekde na kopci.... Dnes ma nečakajú nejaké extrémy, natiahnem krok a navštívim chatu Albigna. Od parkoviska sa rýchlym krokom striedaným s poklusom presuniem za 25 minút ku Lej Cavloc, jednému z najkrajších jazier Engadinu. Pri jazere je len jedna maličká reštaurácia/bufet, je to veľmi p...   Celý článok
Dozrieval už dlhšie taký nápad, prejsť trochu rýchlejšie (to aby sme stihli autobus) hrebeň Roháčov od Sivého vrchu po Bystrú. Ultraštýlom, hopsoklusom. Užiť si prírodu, trochu potrénovať techniku pohybu v komplikovanejšom teréne, ale zas neblbnúť, nezhadzovať výletníkov z chodníka. Lebo prázdniny a ľudí veľa a miesta na predbiehanie neveľa. Vďaka búrkovému počasiu koncom augusta (jeho následkom boli aj tragédie na Giewonte a Baníkove) a dvom chromým achilovkám však nastala dosť podstatná redukcia plánov. V podstate tak, že dáko začneme a...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Maloja Ocitnúť sa v Hornom Engadine znamená mať na pláne poriadne túry vo vysokohorskom teréne, tak nejak by to podľa mňa aspoň malo byť. Môže sa ale stať, že príroda vám vystaví hore stopku a vy náhodou nebudete vedieť čo cez takýto deň... Samozrejme dobrým rozhodnutím je vždy zbehnúť autom do talianskej Chiavenny alebo Tirána ktoré sú o 1500 v.m. nižšie a klíma sa tam skôr podobá na tú stredomorskú ako na tú ktorá vládne v Engadine. Možností ako stráviť voľný čas je tu však viacej a prechádzky po krás...   Celý článok
Prechádzky v tomto smere, ale severne od doliny Oravy (po hrebeni Oravskej Magury), sú v odkazoch pod článkom. Teraz ideme z druhej strany. Teda najskôr západnou časťou Skorušinských vrchov, cez kopec s názvom Kopec (1251 m), po modrej. Potom už viac klesania ako stúpania po známej červenej (turistickej aj bajkovej) značke - ponad Malé a Veľké Borové a Malatinú, po guľatých vrcholoch Oravskej vrchoviny, až do Dolného Kubína. S prevahou lúk a pasienkov, čiže s ďalekými výhľadmi na oravské dominanty. Bola by to pekná prechádzka, nebyť istých okolnos...   Celý článok
Švajčiarsko, Berninské Alpy, Val Roseg, Pontresina Horský masív, hrebeň ohraničujúci Val Roseg z východu ponúka kus divokej a krásnej prírody. Celá táto oblasť je aj akási forma prírodnej rezervácie s dôrazom na zákaz polovačky. Značkovaný chodník je tu len jeden vedie z vlakovej stanice Morteratsch na Piz Chalchagn. Je tu ale dostatok možností na vysokohorskú turistiku po chodníčkoch značených iba skalnými mužíkmi a po teréne kde si na suti pomedzi voľné kamene človek musí hľadať tú správnu cestu sám. V rámci tréningu pobehov som sa do tejto obl...   Celý článok
Najdlhšia a najznámejšia turistická trasa na Slovensku. V reči čísiel takmer 770 km a takmer 31 km prevýšenia. V reči výziev sen nejedného turistu, diaľkoplaza či ultrabežca. Väčšina z nich ju dáva na pohodu, po častiach, v rámci dovolenky či iných svojich možností.  Ale niektorí chcú ísť nad svoje možnosti. Teda nad tie, ktoré spoznali doteraz. Alebo aj nad možnosti iných. Pre tých je inšpiráciou najrýchlejší známy čas Ruda Pada z roku 1992: necelých sedem dní, a to všetko bez podpory (odkaz na report je nižšie). V lete 2018 sa o niečo...   Celý článok
Keď fučí od juhu a vlhkosť sa v mohutných oblakoch zbiera nad roháčskym hrebeňom, treba sa posunúť viac na sever. Ale zároveň ostať čo najvyššie, lebo v dolinách vládne začiatkom augusta horúce a lepkavé dusno, ako niekde v Kongu. Jedna taká celkom pohodová možnosť je „obchádzka“ Látanej doliny. Ráno pekne v chlade lesného tieňa, potom výšvih do sedla Zábrať, chladenie vetrom v stúpaní na Rákoň, dole kopcom s vetrom v chrbte na Lúčnu, hrboľatý a pestrý prevažne zostup do sedla pod Osobitou a strmý záver za uzavretím okruhu k chate Z...   Celý článok
Švajčiarsko, Berninské Alpy, Val Roseg Čo sa dá v tejto doline robiť v lete? Áno aj také otázky dostávam od hostí na terase. Nuž v lete tu máme otvorené tri chaty a asi tak 25 hlavných vrcholových cieľov... ;) Dnes si len tak pobehnem, trošku v rámci tréningu. Aby to bolo zaujímavejšie tak pôjdem na chatu Coaz okľukou. Najprv ma čaká stúpanie cez Fuorcla Surlej. Sedlo kde sa nachádza prvá zo spomínaných chát. Len prebehnem okolo a bežím dole na druhú stranu. Lyžiarske stredisko Corvatsch v lete spí. Premáva iba lanovka po medzistanicu ktorú bohato využ...   Celý článok
Dobre sa vstáva ráno spod stromu, keď človeka nebudia autá, ale čvirikanie v korune. Je zima, na júl neobvyklá, ale vietor ustal a rosa nepadla. Tak sedím obalený spacákom pri stole pod rozhľadňou a sliedim, kedy ráči vyliezť slnko. Lebo nad horami v diaľke ešte hrubý pás mrakov, nechce sa mu. Nakoniec spácha dáke biedne efekty, tak si ich fotím a (už dávno naraňajkovaný) sa spúšťam do lesa, pásikavo nasvieteného do oranžova.   Strmý zošup k rázcestiu Pod Ostrým vrchom - nepoteší hlavne bajkerov v opačnom smere, na jednom skalnatom mieste pôso...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 15 (z 593) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.