<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 568) >>

Turistika

Vydarený prachový január plynulo vystriedal odmäknutý február. Bežkárov čoraz väčšia snehová bieda v dolinách vyháňa do hôr. Tam však už na nich škodoradostne striehne doba ľadová. V teréne si plasťáky bez hrán veľmi neporadia, a tak prichádzajú na rad upravené bežkárske trate a strediská. Nieže by tam bolo menej ľadovo, ale upravené je upravené.   Eldorádo bežkárov na Skalke zažíva z roka na rok čoraz väčší pretlak, no našťastie sa dajú nájsť na Slovensku aj iné veľmi vydarené alternatívy. Jednou z núkajúcich sa možností sú...   Celý článok
Tohtoročná zima sa konečne rozhodla dopriať kopu radosti všetkým, na bielom prášku závislým. Nielen tým na zjazdovkách a na vrcholkoch končiarov, ale konečne aj ľuďom pohybujúcim sa v nižších nadmorských výškach a v lesoch. Takže skialp bokom, treba vyvenčiť aj bežky. Konečne prichádzajú na rad ciele, ktoré sme dlhé roky odkladali. Javorníky sú známym bežkárskym rajom. Nekonečné kilometre striedajúcich sa lúk a hustých lesov s roztrúsenými romantickými samotami v nenáročnom teréne. Na svoje si prídu určite všetci vyznávači klasiky, už m...   Celý článok
 Orlia prť - Orla pierc Táto najznámejšia turistická trasa na poľskej strane Vysokých Tatier má množstvo prívlastkov. Mali sme ju v hľadáčiku už roky a trpezlivo sme čakali na našu príležitosť. Túto jeseň bolo konečne po niekoľkých rokoch poriadne babie leto a tak sme ho využili.  Na chatu Murovanec sme prišli okolo obeda. Našu žiadosť o rezervovanie ubytka odbyli na recepcii s tým, že miesta je dosť a tak sme si nechali jeden batoh v úschovni batožiny a vyrazili na Koscielec. Keď sme potom večer prišli na izbu tak už boli voľné iba miesta hore na po...   Celý článok
Na svižné skialpové túry sa mi na spodok osvedčila kombinéza. Nohy znesú viac zimy ako vrch tela a keď dám pod ňu ešte nejaké to termo, úplne stačí. Neplandá vo vetre, neobmedzuje v pohybe, bráni snehu dostať sa predkom do lyžiarok... Lenže čo keď niekde na hrebeni poriadne fúka? Alebo len pri dlhšom čakaní na spoj - to chce niečo teplejšie.  A odolné voči vetru. Voči dažďu až tak nemusí byť, v zime človek zmokne skôr zvnútra, ak zle „navrství“. Zároveň by to malo byť malé, skladné, nech to nezaberá v batohu veľa miesta. A samozrejme č...   Celý článok
Vetroplachmagazín ponúka v spolupráci s partnerom Horský Klub členstvo v rakúskej sekcii Alpenverein-Edelweiss Viedeň. Aj keď je slovenskej outdoorovej komunite už dobre známe čo všetko znamená byť členom AV, pri súčasnom náraste záujmu o horské športy sme spolu s naším partnerom zhrnuli týchto pár hlavných informáciií o AV:   Čo to je Alpenverein?  Rakúsky horský klub OeAV (Österreichische Alpenverein) je prestížny horský klub so 150 ročnou históriou. Jeho základňu tvorí viac ako 500,000 členov. Vďaka silnej vnútornej štruktúre, ktorá pokr...   Celý článok
 Vysoké Tatry - Tatranská Lomnica V súčasnosti sa čísla návštevnosti Vysokých Tatier vrátili ku rekordom z konca socializmu. Na stole leží 5 veľkých projektov budovania lanoviek, sedačiek a rozširovania lyžiarskych stredísk s celou infraštruktúrou. Zamyslel sa ale niekto kam majú chodiť tie masy turistov keď už v Tatrách sú a zrovna nie je lyžiarska sezóna? Letná sezóna bola pre Tatry vždy dôležitejšia a silnejšia ako zimná. Trvala dlhšie, turistov bolo viac a jej hlavným programom bola turistika. Turistika však nie je iba vystupovanie na tatranské š...   Celý článok
Zozimilo sa poriadne, asi preto mi symbolicky „padla do oka“ modrá spojnica medzi týmito dvoma mestami. Z Budatína, od Hurbana, cez Kazícku Kýčeru. Len s krátkym, červeno značeným úsekom po hrebeni Javorníkov (Sedlo pod Grapou - Jakubovský vrch). Potom zas po modrej cez samoty ponad Dlhú nad Kysucou až do metropoly hornokysuckej doliny.   Na turistickej mape to síce vyzerá dobre, ale len tesne pred odchodom z domu som sa pozrel aj na mapu leteckú. A to som nemal robiť... No, ale aspoň som bol pripravený na realitu. Lebo šedivé nebolo len počasie prichádzaj...   Celý článok
Rumunsko, to nie je len Fagaraš, Bukurešť a Drakula. Aj keď to je cestovateľský základ. Tým z vás, ktorí však majú radšej ospalý chod vecí, posledné náznaky divočiny a závan tradícií, určite odporúčam región na severe Rumunska, zvaný Maramureș. Leží na hranici s Ukrajinou a ponúka množstvo lahôdok od tých kultúrnych počnúc, tými prírodnými končiac. Vidiek To, čo pri prechode touto oblasťou udrie do očí ako prvé, je vidiecky ráz krajiny. Množstvo obrábaných polí, rozsiahle záhrady plné ovocných stromov a kosené lúky od obzoru po obzor. K...   Celý článok
Dostal som sa do Tatier túto jeseň až neskoro a po uzávere chodníkov, aj to „len“ do tých západných, ale neva. Pekná sobota začiatkom novembra, to sa oplatilo vybehnúť poobdivovať panorámy hrebeňa z Babiek. Síce trochu okľukami, hore aj dole, ale o to išlo, pozrieť aj tam, kde som ešte nebol. Rozklus mrazivo inverzným ránom zo stanice v LM cez Trstené a Bobrovec mal tú výhodu, že som usporil za autobus aj za raňajky :-))) Napásol som sa fajných jabĺčok popri ceste. A bola to taká kultúrno-historická turistika na zahriatie: v Trstenom stojí jeden z najstar...   Celý článok
Vrchol Satana sa nachádza v hrebeni Bášt oddeľujúcom Mlynickú a Mengusovskú dolinu. Na tento vrchol horolezci vystupujú najčastejšie pri prechode hrebeňom. Výstupy stenou z Mengusovskej doliny väčšinou nevedú až na vrchol. Z druhej strany z Mlynickej doliny na tento vrchol nie sú často lezené cesty.  Názov Satan pochádza zo starej povesti ktorú majú na svedomí pravdepodobne hľadači pokladov a zlatokopi ktorí sa po tatranských končiaroch túlali prví. Prvá hodnoverná zmienka o výstupe na Satan pochádza z okolia roku 1880 a vystúpili naň Jan Gwalbert Pawlik...   Celý článok
Nedožité sté narodeniny Československa som si pripomenul symbolicky turisticky – výletom po oboch stranách hranice. Z Horní Lidče hore na Makytu a z nej dole do Lysej pod Makytou. Aj preto tak, že na začiatok je dobré spojenie vlakom - a na konci aby som aspoň raz videl koniec Javorníckej stovky za svetla :-) Na prvý november bolo až priteplo, na tričko. Len vietor hučal z juhu poriadny a nebo sa zaťahovalo bielou clonou. Jednoduchá vychádzka, tak na pol dňa pohodovej chôdze. Väčšina trasy dobrá aj na rodinný cyklovýlet. Nevhodné úseky sa dajú poobchádza...   Celý článok
Banícky skanzen v Štiavnických Baniach, pod tajchom Klinger, asi pozná už každý. V Štiavnických vrchoch je ale zaujímavostí, spojených s baníctvom, geológiou  a ekológiou (to sú tri hlavné piliere tunajšieho geoparku) samozrejme oveľa viac. Jednou z tých novších je banské múzeum s takýmto zaujímavým názvom, na hornom konci Hodruše – Hámrov, asi sto metrov nad poslednou zastávkou autobusu. Názov vznikol z oficiálneho pomenovania Stará štôlňa všetkých svätých. Kopec pod dvoma obnovenými budovami bývalej bane je prevŕtaný dokázateľne už n...   Celý článok
 Koscielec je výrazný vrchol vypínajúci sa nad Gasienicowou dolinou. Je jedným z najpopulárnejších poľských vrcholov. Od roku 1966 naňho vedie turistická značka. Nie sú na nej žiadne reťaze ani stúpacie pomôcky, turisti musia na niekoľkých miestach prekonať skalné prekážky II. stupňa lezeckej obtiažnosti. Z vrcholu sú výborné výhľady na Poľské Tatry. Predovšetkým dolinu Gasienicowu a jej 22 plies. Z histórie je pozoruhodný prvý lyžiarsky výstup aj zjazd na Koscielec. Ten uskutočnili 18. marca 1911 Mariusz Zaruski a Stanislaw Zdyb. Neskorší generál ...   Celý článok
Slanské vrchy, to bola v treťohorách reťaz sopiek, tiahnuca sa od severu (pri Prešove) na juh až do Maďarska, k slávnemu mestu Tokaj. Dnes oddeľuje Košickú kotlinu od Východoslovenskej nížiny a na našom území sa delí na päť podcelkov: Šimonka, Makovica, Mošník, Bogota a Milič. Posledný je priamo na hraniciach s Maďarskom a tam som sa motal počas jedného pekného, farebného, baboletného dňa na začiatku októbra. Zo Skároša cez Vlašskú lúku takmer furt po hranici na východ, odtiaľ nazad popri jazerách Veľká a Malá Izra a po uzavretí okruhu na Malej Má...   Celý článok
Východniarsky Matterhorn (781 m) pozná možno aj ten, kto na ňom ešte nestál, lebo veľmi charakteristicky trčí do oblej krajiny Volovských vrchov nad priehradou Ružín a pri ceste vlakom z/do Košíc priťahuje svojim tvarom oči ako magnet. Ak nad ním práve nestojí slnko :-))) Výstup naň od severu je síce strmý, ale chodník dobrý a dlho tá strmota netrvá. A priamo pod ňou sa dá auto zaparkovať. Prípadne sa tam dá dôjsť od železničnej zastávky Ružín, veľmi peknou a na výhľady vďačnou prechádzkou cez pasienky. Toto sú asi najviac využívané možnosti, a...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 568) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.