<< Zoznam článkov od 31 do 45 (z 593) >>

Turistika

Monte Piana (2325 m) a Monte Piano (2305m) sú dva vrcholy jednej stolovej hory vo východných Dolomitoch. Síce nevýrazná svojou výškou, no významná svojou históriou. V prvej svetovej vojne ju jej strategická poloha predurčila stať sa dejiskom jednej z najkrvavejších bitiek medzi Talianskom a Rakúskom pri dobývaní južného Tirolska. Za dva a pol roka tu život položilo asi 10 000 vojakov (niektoré zdroje uvádzajú až 14 000). Dodnes tu zostali zachované neskutočné kilometre zákopov, množstvo tunelov, opevnených stanovíšť a bunkrov. Mnohé z nich časom schátral...   Celý článok
 Chorvátsko - Dalmácia - ostrov Brač   Po plavbe trajektom z Makarskej sme sa na ostrove Brač ocitli v oáze pokoja. Na ostrove je oveľa menší ruch a premávka ako na pobreží. Pláže v okolí mestečka Bol ponúkajú dokonalé možnosti na oddych pri mori, surfovanie, potápanie a šnorchlovanie. Stretli sme tu aj potápačov zo Slovenska.  Ostrov Brač je známy aj ako pôsobisko slovenského spisovateľa Martina Kukučína a ponúka okrem pláží aj množstvo zaujímavých cieľov na výlety. V obci Škrip umiestnenej v centrálnej časti ostrova sa nachádza múzeum ...   Celý článok
Ten „hlavný“ Rokoš síce nemá takýto oficiálny prívlastok, ale nejako som ho potreboval otitulovať. Takže jednoduchá prechádzka tak na päť – šesť hodín flákania, hore a dole. Najjužnejšia časť Strážovských vrchov nad dolinou Nitrice. Z Diviackej Novej Vsi po modrej hore a dole do Ješkovej Vsi po žltej. Reliéf najmä vo vyšších polohách na vápencoch a dolomitoch, takže dramaticky bralkovitý a vežičkatý. Ideálny čas na návštevu je takto začiatkom jari, keď ešte lístie na stromoch toľko nezavadzia výhľadom – na skalné výtvory ani doďal...   Celý článok
Týždeň po Lazovici veľkonočné sviatky, v pondelok nebolo treba do práce, mohli sme si dovoliť v nedeľu sa dobre vyklusať (=odrovnať). Tak sme sa dohodli s nemenovaným P.K., a ten premotivovaný, mladý, po stovke rýchlo zotavený srnec hneď začal v Hikeplanneri naklikávať varianty. Prvý mal asi 80, druhý 70, tretí 60 a štvrtý 50 km, tak som rýchlo písal, že ideálny bude piaty, možno šiesty. Nakoniec sme sa skompromisnili na tom štvrtom teda... Ale chybu som spravil, že som si zase nepozrel profil. Oni tie milé, guľaté kopčeky Bielych Karpát vyzerajú tak prí...   Celý článok
Necelý týždeň pred Lazovkou, bolo by dobré aj začať trénovať... Som si povedal už skôr, ale výhovorky na predošlé víkendy (kašeľ, antibiotiká, dážď, horúčka, práca...) boli vždy poruke. Ale nedeľu 7.4. sa už obabrať nepodarilo, navyše po sobotňajšom fronte sa malo vyjasniť, tak nastal čas začať so serióznou prípravou. Navyše som naverboval aj nemenovaného miestneho znalca chodníkov a prtí P.K., ktorému sa vraj tiež smerom k Lazovke zíde pohnúť kostrou. A dobre som spravil, lebo v ranných hmlách pod Manínom ktovie kam by som sa zamotal. Myšlien...   Celý článok
Posledný marcový víkend, posledný deň zimného času, volebná sobota. Na horách ešte na mrte snehu, dole už dávno aj blatá poschli. A Súľovské skaly sú takto za skorej jari veľmi vhodný cieľ – pomedzi stromy, ešte neolistené, oveľa viac brál a skaliek vidieť ako neskôr a v lete. Len neskorá jeseň sa tomuto predjarnému času vyrovná.   Tak som sa vyhrabal hore na hrebeň priamo z vlaku, z bytčianskej stanice v Hrabovom, po modrej. Len kúsok hore dedinou, unikajúc rannému tieňu a mrazíku. Spočiatku s Bytčou za chrbtom, cez rozohriatu mozaiku lúk a...   Celý článok
Orlické hory boli pôvodne hlavným cieľom našej výpravy do česko-poľského pohraničia. Vyhradili sme si na ne posledného 1,5 dňa pred cestou domov. Po predchádzajúcich dňoch, kedy sme sa zabávali v skalných mestách, nás čaká diametrálne odlišná krajina. Prechod Orlických hôr je typickou hrebeňovkou s minimálnymi prevýšeniami. Vedie ňou Jiráskova cesta, už takmer 100 rokov celá vyznačená na červeno. Začíname v Olešnici v Orlických horách, kde nás vypľúva prvý ranný autobus idúci od Náchodu. Hodláme si tu doplniť zásoby potravín, ale nepochod...   Celý článok
Po rýchlej aklimatizácii na dolomitské ovzdušie padá rozhodnutie hneď zaútočiť na hlavný cieľ nášho krátkeho pobytu. Civetta sa na nás vyškierala počas celého výstupu na Lagazuoi a vystavovala na obdiv pocukrené severné steny. Zimné podmienky sme veľmi nečakali, ale nejakú výbavu máme a dúfame, že aspoň východné svahy s ferratou nebudú na tom ešte tak zle. Nepríjemný vietor by sa tiež mal už na druhý deň postupne utíšiť. Dávame poradu. Zvládnuť Civettu za jeden deň je samo osebe dosť slušný masaker. Má výživné výstupové parametre, a k tom...   Celý článok
Taký malý kopec a už druhý raz na Vetromagu? No keď sa sneh vo februári zmení na betón a na hrebeňoch zúri arktický severák, aj keď slnko svieti, je čas na čas odložiť lyže a poobzerať sa po niečom príjemnejšom, ale hlavne v závetrí. Čipčie (920 m) je jeden z menej nápadných kopčekov v severozápadnom predhorí Lúčanskej Malej Fatry, nad Turím. Trochu druhohorného vápencového materiálu sa tu zachovalo, takže aj nejaké pestré bralká sa nájdu, aby to nebolo monotónne. Aj keď aj v tomto Čipčie predčia jeho susedia Hoblík a Kozol. Ale nevadí,...   Celý článok
Keď sa ma jarné ultra opýta, čo som v zime robil, zahanbene odvetím, že som len lyže dral. Preto keď sneh koncom februára zbetónovel, nedalo mi skúsiť ho aj po vlastných... Ale zatiaľ žiadne maratónky, pre istotu. Predsa len: aj keď v dolinách sneh pomizol a vyššie pomrzol, nejaké tie malé prebáračky okolo hrebeňa sú vždy. Na samotnej hrebeňovke dlho nepobudnem, idem Turianskou dolinou (z Turieho pri Žiline) až na Minčol a dole na druhú stranu tiež po žltej, do Vrútok. Jasné a jednoduché, teoreticky tak na šesť hodín. Podľa smerovníka v Turí. H...   Celý článok
Vydarený prachový január plynulo vystriedal odmäknutý február. Bežkárov čoraz väčšia snehová bieda v dolinách vyháňa do hôr. Tam však už na nich škodoradostne striehne doba ľadová. V teréne si plasťáky bez hrán veľmi neporadia, a tak prichádzajú na rad upravené bežkárske trate a strediská. Nieže by tam bolo menej ľadovo, ale upravené je upravené.   Eldorádo bežkárov na Skalke zažíva z roka na rok čoraz väčší pretlak, no našťastie sa dajú nájsť na Slovensku aj iné veľmi vydarené alternatívy. Jednou z núkajúcich sa možností sú...   Celý článok
Tohtoročná zima sa konečne rozhodla dopriať kopu radosti všetkým, na bielom prášku závislým. Nielen tým na zjazdovkách a na vrcholkoch končiarov, ale konečne aj ľuďom pohybujúcim sa v nižších nadmorských výškach a v lesoch. Takže skialp bokom, treba vyvenčiť aj bežky. Konečne prichádzajú na rad ciele, ktoré sme dlhé roky odkladali. Javorníky sú známym bežkárskym rajom. Nekonečné kilometre striedajúcich sa lúk a hustých lesov s roztrúsenými romantickými samotami v nenáročnom teréne. Na svoje si prídu určite všetci vyznávači klasiky, už m...   Celý článok
 Orlia prť - Orla pierc Táto najznámejšia turistická trasa na poľskej strane Vysokých Tatier má množstvo prívlastkov. Mali sme ju v hľadáčiku už roky a trpezlivo sme čakali na našu príležitosť. Túto jeseň bolo konečne po niekoľkých rokoch poriadne babie leto a tak sme ho využili.  Na chatu Murovanec sme prišli okolo obeda. Našu žiadosť o rezervovanie ubytka odbyli na recepcii s tým, že miesta je dosť a tak sme si nechali jeden batoh v úschovni batožiny a vyrazili na Koscielec. Keď sme potom večer prišli na izbu tak už boli voľné iba miesta hore na po...   Celý článok
Na svižné skialpové túry sa mi na spodok osvedčila kombinéza. Nohy znesú viac zimy ako vrch tela a keď dám pod ňu ešte nejaké to termo, úplne stačí. Neplandá vo vetre, neobmedzuje v pohybe, bráni snehu dostať sa predkom do lyžiarok... Lenže čo keď niekde na hrebeni poriadne fúka? Alebo len pri dlhšom čakaní na spoj - to chce niečo teplejšie.  A odolné voči vetru. Voči dažďu až tak nemusí byť, v zime človek zmokne skôr zvnútra, ak zle „navrství“. Zároveň by to malo byť malé, skladné, nech to nezaberá v batohu veľa miesta. A samozrejme č...   Celý článok
Vetroplachmagazín ponúka v spolupráci s partnerom Horský Klub členstvo v rakúskej sekcii Alpenverein-Edelweiss Viedeň. Aj keď je slovenskej outdoorovej komunite už dobre známe čo všetko znamená byť členom AV, pri súčasnom náraste záujmu o horské športy sme spolu s naším partnerom zhrnuli týchto pár hlavných informáciií o AV:   Čo to je Alpenverein?  Rakúsky horský klub OeAV (Österreichische Alpenverein) je prestížny horský klub so 150 ročnou históriou. Jeho základňu tvorí viac ako 500,000 členov. Vďaka silnej vnútornej štruktúre, ktorá pokr...   Celý článok

<< Zoznam článkov od 31 do 45 (z 593) >>

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.