Barborská prechádzka cez malofatranský Minčol

05.12.2016
barborska-prechadzka-cez-malofatransky-mincol-

Barbora ťahá sane do dvora – pranostika sa konečne zasa raz naplnila. Od prvého decembra sa Slovenskom prehnalo pár frontov a jedna menšia kalamita. Keď sa snehy a vetry vybúrili, svitla krásna „barborská“ nedeľa, fejsbúky sa začali plniť modrobielymi fotkami, tak nastal čas ísť von, opáčiť aspoň „domáce ihrisko“.

Jednoduchá prechádzka, tak na šesť hodín: z Vrútok hore na Minčol od kempingu po žltej a dole po susednom bočnom hrebeni, po modrej. Bežne nič moc, po zvážniciach, výsekoch a rúbaniskách, len vršok okolo hrebeňa je krajší. Ale v modrobielom počasí paráda. A občas aj prešľapávanie vajcového snehu, aj keď našťastie stopa už bola. Ale tí prví sa museli nadrieť...

Napadalo to na teplú zem bez základu, tak miestami zospodu premokala ešte voda. Keby toto teraz trochu sadlo a zmrzlo, to by bolo najlepšie. Uvidíme...

Trochu som ráno špekuloval, či brať lyže, ale nakoniec radšej len pešo... S trochou sebazaprenia by sa dalo stúpať na pásoch už od okraja lesa, od sedla pod Hradišťom úplne komfortne. Dole zlyžovať by to šlo tak do 900m: na žltej po Ráztoky, na modrej pod Diaľnu. Potom ďalej dolu po zvážniciach. Aj cesta na Martinské hole vyzerala byť použiteľná. Ale počkám si, nabudúce...

Fotky Barborská prechádzka cez malofatranský Minčol

RE: Barborská prechádzka cez malofatranský Minčol
Martin 05.12.2016
skialpové reporty hlavne z VT si nájdete v našej FB skupine