Branisko a okruh cez Smrekovicu 1199m.

11.06.2018
branisko-a-okruh-cez-smrekovicu-1199m-

Zima rýchle skončila a my využívame opäť novú diaľnicu a z Popradu sme za 30 minút v sedle Branisko. Tu si odfotíme parádnu novú mapu podľa ktorej sa chystáme na okruh cez najvyšší vrchol pohoria Branisko - Smrekovicu. Hneď ale omylom zle odbočujeme a vydávame sa po chodníčku priamo hrebeňom hore na sever. Až si omyl všimneme už sa nám nechce vracať, pokračujeme hrebeňom, neskôr luxusnou zvážnicou až do sedla Prašivá kde sa na značku opäť napojíme.

V sedle naštudujeme informačnú tabuľu s množstvom zaujímavostí. Chodníky v okolí preznačila turistická skupina Lev a borcom vďačíme aj za pár nových chodníkov. Ďakujemä!

Zelená_skala

Zo sedla Prašivá sa dostaneme stúpaním na Zelenú skalu. Výhľady parádne. Odtiaľ už stúpame na dnešný vrchol programu na Smrekovicu. Ešte pred vrcholom sa otvorí parádny výhľad na Vyšný Slavkov. Potom už len kúsok po hrebeni a prekvapenie je na sväte: nečakali sme teda hore to, čo sme tam našli. Úplne sami sme si vychutnali luxusný posed v závetrí s extra výhľadmi na južnú stranu pohoria.

výhľady_neďaleko_vrchola_Smrekovice

Zostúpili sme úzkym chodníčkom do sedla a odtiaľ už lesnou cestou do doliny vedúcej až ku cestnému sedlu Branisko. V závere nás ešte prekvapila chatová osada a ponor potoka. Zaujímavá atrakcia, na výnor sa teda pozrieme nabudúce. Turistika zo sedla Branisko nesklamala ani po druhý raz, a už teraz prezradím že bude aj ďalšie pokračovanie.

prekvapenie_na_vrchole_Smrekovice

Fotky Branisko a okruh cez Smrekovicu 1199m.