Jeseň na Muránskom hrade

31.10.2016
jesen-na-muranskom-hrade

Muránsky hrad patrí rozlohou k najväčším a nadmorskou výškou 938m. k najvyššie položeným hradom na Slovensku. Viacej ale už v textoch prefotených do fotogalére.

Vyrazili sme zo sedla nad Muránskou hutou pri odbočke na Prednú horu. Po žltej značke sme sa traverzom s občasnýmy preliezkami asi za 1:30 hod. dostali ku chate pod Muránskym hradom (bolo otvorené základné občerstvenie, borovička, rum...

Parádna jeseň je asi najlepší čas na podobné prechádzky. Výhľadom z hradného vrchu nič nestálo v ceste. Je vidieť, že na hradnom vrchu prebiehajú pokusy o aspoň menšie opravy. Veru škoda by bolo nechať to tak... Hrad je opustený cca už od začiatku 18. storočia a podľa toho aj vyzerá.

Po prehliadke hradného kopca a zastávke na chate pod hradom sme sa vrátili naspäť po žltej. Nazad je to rýchlejšie. nejaký čas sa dá ušetriť, keď vás tma naháňa.

výhľady

Poslednú októbrovú nedeľu sme na hrade stretli len zopár ľudí. Čechov, Maďarov... Hradný kopec so svojou históriou a krásou spolu s okolitými horami ponúka naozaj veľa možností. Zarábať peniaze turizmom je však tvrdá drina, často asi tvrdšia než drevorubačstvo a pod...