Krňačky v Tureckej

16.02.2010
krnacky-v-tureckejHory, zima, sneh, nemusia byť len o lyžovaní...Podobne silný adrenalín zažijete pri púšťaní sa z kopca na sánkach. Kedysi sa u nás závodne trénovalo aj súťažio na sánkárskej dráhe v Tatranskej Lomnici alebo na dráhe z Hrebienka do Smokovca...Dnes sa z Hrebienka radi sánkujú návštevníci Tatier.
Zaujímavú tradíciu sánkarských súťaží udržujú v obci Turecká vo Veľkej Fatre pod Krížnou - sobou 13.2.2010 sa konal už 37. ročník tradičných krňačkových pretekov a zároveň 5. ročník Majstrovstiev Slovenska v tomto veselom športe. Podujatie sa koná ako súčasť miestnych fašiangových zvykov, získalo si svoje meno a stalo sa vyhľadávanou zábavou ľudí prichádzajúcich zo širokého okolia i zahraničia. Podujatie nie je ani tak o výsledkoch, ako radosti z pohybu na horách, prípitkoch, stretnutiach starých harcovníkov, o zábave. Už len pri príchode do areálu je každý návštevník miestnymi obyvateľkami srdečne počastovaný horúcim dúškom sladkej medoviny a voňavou šiškou. Kde inde to zažijete? :-)
Prinášame pár fotografií od nášho vyslaného redaktora Rolanda Liptáka.

Fotky Krňačky v Tureckej

RE: Krňačky v Tureckej
Martina 16.02.2010
Roland, ty spisovateľ :) keď budem veľká aj ja budem tak preparádne fotiť ako Ty!