Lysec veľkofatranský aktuálne - na pásoch aj na pešo

23.02.2010
lysec-velkofatransky-aktualne-na-pasoch-aj-na-peso

Zima 2009/ 2010 je teda biedna na sneh, aj to málo sa koncom februára začalo topiť. Ako to vyzerá na Lysci vo Veľkej Fatre? Po zvážniciach a lúkach sa dá zvyčajne pohodlne na pásoch vyjsť hore po žltej značke, aj keď je málo snehu. Z Belianskej doliny, od vlekov na Kašovej alebo na Lehote. Zvolil som prvú možnosť, ale peši, zvedavý či vôbec budem potrebovať štucne. Po odmäku a daždi primrzlo a nejakých 5cm pripadlo, hádam ma to udrží...
Tenká ľadová škrupina sa na zvážnici v Slávkovej doline ešte prepadávala – pod ňou blato. Na lúkach Žiarca by sa už dalo, aj zlyžovať, mimo lesa je snehu viac. Dokonca aj ratrakom naťahané pásy pre bežkárov bolo vidno pod čerstvým popraškom. Od hornej stanice vleku na Lehote je to až na Poľku po zvážnici a väčšinou v lese, takže zas máličko snehu, ale už je to vyššie, na výšľap stačí. Smerom dolu by to spod hrán napriek tomu iskrilo. Vrcholová lúka sa dá v pohode aj smerom dolu, lebo tu je popri lese nafúkaného a zamrznutého snehu dosť. Ale zas len na úzkom páse, inak tu tráva trčí ako v novembri.
Štucne som ani nevytiahol, buď nebolo snehu ani nad členky, alebo zmrznuté pevné záveje. Ak sa to teda v najbližších dňoch definitívne všetko neroztopí, okrem dvoch úsekov v lese (Medzijarky – vlek na Lehote a kus zvážnice pod Poľkou) by sa to malo dať zvládnuť na lyžiach aj smerom dolu. Začať aj skončiť ale treba radšej na zjazdovke.

21.2.2010
RišoPouš

Fotky Lysec veľkofatranský aktuálne - na pásoch aj na pešo

RE: Lysec veľkofatranský aktuálne - na pásoch aj na pešo.
Ivan 23.02.2010
Bol som tam vcera a bol to asi posledny den, kedy sa este na lyziach dalo. Z parkoviska na Lehote po zjazdovke, pohoda az po luku. Tu je to bieda ukrutna, bojis sa, ze stupis na krtka. Az po hreben skoro nic, potom ovela lepsie az na vrchol pekne po snehu. Lyzba len po luku, znasanie tak 200m, opatrne po zvaznici na zjazdovku a pluhom k autu.