Maloja - Segantini, Belvedere a Gletschermühlen

08.09.2019
maloja-segantini-belvedere-a-gletschermuhlen

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Maloja

Ocitnúť sa v Hornom Engadine znamená mať na pláne poriadne túry vo vysokohorskom teréne, tak nejak by to podľa mňa aspoň malo byť. Môže sa ale stať, že príroda vám vystaví hore stopku a vy náhodou nebudete vedieť čo cez takýto deň... Samozrejme dobrým rozhodnutím je vždy zbehnúť autom do talianskej Chiavenny alebo Tirána ktoré sú o 1500 v.m. nižšie a klíma sa tam skôr podobá na tú stredomorskú ako na tú ktorá vládne v Engadine. Možností ako stráviť voľný čas je tu však viacej a prechádzky po krásnej prírode v okolí Maloje sú len jedna z možností.

Priamo nad Malojou sa totiž nachádza sieť chodníčkov okolo starého paláca s vyhliadkovou vežou Belvedere. Na prehľadných mapách si pozriete ako vedú okruhy značkovaných trás a náučného chodníka. Krátke a nenáročné prechádzky tu ponúkajú krásne prírodné scenérie ktorých vrcholom sú okrem úžasných výhľadov skalné ľadovcové hrnce.

Maloja_Castello_Belvedere

skalné_hrnce_nad_Malojou

Je ich tu množstvo rôznych veľkostí a pre našinca to je ozajstná rarita, keďže na slovensku niečo podobné nemáme. Skalné hrnce sa u nás nazývajú skalné útvary vytvorené tečúcou vodou potokov. Tu na tomto mieste približne pred 10 tisíc tokmi vytvoril ľadovec úžasné výtvory vyhĺbené do kameňa. Oplatí sa prísť pozrieť. Z centra Maloje to je k najbližším ani nie polhodinku...

Viac už sa dozviete z obrázkov v galérii...

Ďalšie parádne ľadovcové mlyny nájdete v odkliku pod článkom: MTB z Berninapassu do Poschiava