Ofenpass (2149m), babie leto a Piz Daint (2968m.)

18.03.2017
ofenpass-2149m-babie-leto-a-piz-daint-2968m-

Ofenpass sa nachádza vo Švajčiarsku v cípe kde sa stretávajú hranice troch štátov: Talianska, Rakúska a Švajčiarska. V úžasnom a nedotknutom prostredí Švajčiarskeho národného parku vedie cesta spájajúca dolinu Munstertal so Švajčiarskom. Cez Ofenpass musia rovnako prejsť všetci, ktorí v zime mieria do Livigna v smere z Južného Tirolska. Passo Stelvio je totiž v zime uzavreté, cez Ofenpass sa dá jazdiť celoročne.

Toto miesto obklopené úžasnou prírodou je dobrým tipom na podniknutie niektorej z populárnych bajkových túr, na svoje si tu prídu aj peší turisti. Viackrát som tadiaľto prechádzal pri presunoch medzi Suldenom a St.Moritzom a výhľady som obdivoval iba z okna. Poslednú jeseň som si už konečne našiel čas a pri presune koncom septembra v gýčovom počasí babieho leta som si vybehol z Ofenpassu na dominantu týčiacu sa nad sedlom: Piz Daint 2968m.

babie_leto_na_Offenpasse

Ortler,_kedysi_najvyšší_vrch_monarchie

Piz_Daint

skalné_mesto

Meno tomuto sedlu dali pozostatky pece z rímskych čias vytesané do vápenca. Hneď neďaleko sa nachádza skalné mesto s vežičkami, úchvatným skalným oknom a jednoducho so všetkým, čo ku vápencovej oblasti patrí. Najprv ma ale čakal výstup na Piz Daint. Od parkoviska to bolo cca 800 výškových metrov po značkovanom chodníku. Netrvalo mi to dlho takže bolo času na fotenie. A fotiť veruže bolo čo...

Pri zostupe som si ešte dal kolečko cez skalné mesto tiež po značkovanom chodníku. Samozrejme pri hľadaní čo najlepších záberov som z chodníčka odbehoval kade-tade...

Julet_a_skalné_mesto

Pre tých, ktorí by nemali čas alebo síl vybehnúť si na Piz Daint rozhodne odporúčam dať si aspoň kolečko skalným mestom Jalet... na pohodu cca dve hodiny.

Viac už sa dozviete z fotiek. Príjemnú pastvu vašim očiam :)) prajem.

Fotky Ofenpass (2149m), babie leto a Piz Daint (2968m.)