Ostrov Brač: Nerežišča a Koloč

04.09.2016
ostrov-brac-nerezisca-a-koloc

Chorvátsky ostrov Brač ponúka množštvo prírodných a rovnako aj historických zaujímavostí. Keďže sa nachádzame na nie až tak veľkom ostrove, všetko je neďaleko a na fakultatívne výletíky stačí vyrážať podvečer. Rovnako tomu bolo aj pri našom výpade ku skalnému oknu s názvom Koloč. Nachádza sa neďaleko obce Nerežišča. Parkuje sa priamo v obci neďaleko kostolíka ktorému na streche vyrastá malá borovica. Pohľad naňho nájdete v nejednom turistickom prospekte z Braču. Skalné okno Koloč zostáva naďalej "tajným tipom"

známy_pohľad_z_ostrova_Brač,_kostolík_s_borovicou

Bál som sa pri plánovaní výletu, že budeme blúdiť. Vyrazili sme bez mapy. Už zakrátko ešte v Nerežišči však nachádzame info tabule. Paráda, nech žije cestovný ruch :)) Po kvalitnom značení po asi polhodinke nachádzame zarastený skalný monument obklopený olivovými a čerešňovými hájmi.

kôli_fotke_sme_sa_prebili_cez_pavúkov

Kedysi sa tu liezlo. Moja prvá informácia o tomto skalnom okne bola totiž z horolezeckého sprievodcu. Medzitým bol Koloč vyhlásený za prírodnú pamiatku a istenia boli odstránené. V tomto prípade musím aj ako lezec povedať, že lezci naozaj o veľa neprišli. Je to len taký kvak, na lezenie sa dajú aj na Brači určite nájsť lepšie terény.

Skalné okno mi však prišlo poriadne zarastené a asi pomenej navštevované. Počas našej návštevy sme tu nestretli nikoho. Nuž turisti kvasiaci v neďalekom Bole asi majú iné záujmy. Nevadí...

Po ceste späť ešte využívame príjemné podvečerné počasie na prehliadku centra obce Nerežišča. Obdivovať bolo čo a netrebalo zase tak veľa chodiť... Viac už v galérii...

Fotky Ostrov Brač: Nerežišča a Koloč

RE: Ostrov Brač: Nerežišča a Koloč
Mariana (mariannab@post.sk) - 03.09.2016
Ahoj Marrin mám veľké potešenie čítať Tvoje príspevky.A tieto z Braču sú osobitne príjemné(tie z vysokých hôr sú pre mňa hororové - bojím sa o Teba).Veľa zdravia a šťastia Ti želá t.Marianna zo Žiliny

Martin 05.09.2016
díky moc Mariana, teším sa keď sa stránka páči...