Ostrov Lošinj

31.05.2013
ostrov-losinj

Pri našej minuloročnej chorvátskej odysee sme si z ostrova Cres odskočili na pár dní aj na susediaci ostrov Lošinj. Tento ostrov je s Cresom prepojený len mostom a tak presun bol jednoduchý. V mieste kde sa dva ostrovy spájajú je starobylá osada s názvom Osor.

Hneď za Osorom je prímorské letovisko Nerezine. Východisko pre túru na najvyšší vrchol ostrova Televrin 589 m.n.m. Na každom ostrove, ktorý sme navštívili bol najvyšší vrchol taký povinný výlet. Je to jednoducho vždy zaručený tip na hodnotnú túru. A nebolo tomu ináč ani teraz. Čakalo na nás necelých 600 výškových metrov. Výhľady parádne na všetky strany. Vyrazili sme až popoludní a tak sme neprešli celý hrebeň pohoria Osorčice ale sme sa vrátili rovnakou trasou naspäť k autu. Ešte sa bolo treba ubytovať v kempe.

Ten sme mali vyhliadnutý už dávno. Naším ďalším cieľom bol kemp na poloostrovčeku Čikat, nachádzajúcom sa tesne vedľa mestečka Mali Lošinj. O tomto mieste sme mali už dávnejšie dobré referencie a tak sme sa to málo času, ktorý nám zvýšil pre tento ostrov rozhodli stráviť tu. Poloostrov Čikat bol pôvodne pustý a bez stromov, to pôvodné zalesnenie vyklčovali už niekedy v stredoveku. Na veľké šťastie celého ostrova sa však zásluhou domáceho profesora námornej školy A.Haračica a rakúšana prof. Leopolda Schottera podarilo Čikat v roku 1886 zalesniť.

Mali_Lošinj_z_nadhľadu

Dnes po 120 rokoch si toto krásne miesto bez hustých borovicových lesov nevedia predstaviť ani domáci obyvatelia. Na poloostrove sa ukryté v lese nachádzajú rekreačné zariadenia a campy. Je tu možnosť sa poprechádzať v peknej prírode a prechádzku skombinovať návštevou mestečka Mali Lošinj.

Nie nadarmo je toto miesto jedným z najobľúbenejších letovísk na severnom Jadrane. Ostrov Lošinj obmývajú teplé morské prúdy a tak je tu klíma mimoriadne teplá aj mimo letných mesiacov.  Na svoje si tu prídu samozrejme milovníci všetkých morských vodných športov ale oplatilo by sa tu samozrejme doniesť aj bicykel.