Poprad - Kvetnica: zelený náučný aj s vyhliadkami

31.10.2020
poprad-kvetnica-zeleny-naucny-aj-s-vyhliadkami

Poprad - Kvetnica - Kozie chrbty

Aj keď je mi úplne jasné, že z Popradu sa všetky pohľady upínajú presne opačným smerom ako na juh  tak dnes sa pozrieme presne tam. Poprad nemá park ale našťastie má Kvetnicu so svojím parkom a chodníčkami v Kozích chrbtoch. Ak človek chce vyraziť z Popradu do prírody a času má tak 1-3 hodiny tak neexistuje lepšie riešenie. A že to nie je len nejaká lacná náhradka to si ukážeme hneď v tomto článku.

na_začiatku_hneď_takéto_výhľady

Aj keď som Kvetnicu dal hneď do názvu ako kľúčové slovo tak štart aj cieľ dnešnej trojhodinovej vychádzky bude o kúsok ďalej. Z Popradu vyrazíme autom smerom na Spišské Bystré a už po asi troch kilometroch parkujeme na mieste, ktoré sme ešte ako cyklisti volali Visová. V mieste, ktoré tvorí akési cestné sedlo je pár miest na parkovanie v poslednom čase stále viac využívanom popradčanmi vyrážajúcimi odtiaľto na vychádzky.

skalná_brána

Od auta vyrážame po širokej štrkovej lesnej ceste celkom nedávno rozšafne vďaka eurofondom zmodernizovanej do slušných rozmerov. Po pár kilometroch prídeme ku rázcestníku kde začína spomínaná zelená náučná značka. Odbočujeme vpravo, kúsok po lúke a vnárame sa do lesa. Zo zelenej značky ešte raz zídeme dole aby sme za chatkou s názvom Zelená žabka konečne našli vyhliadku na skale. Už dlhšie sme si to tu obchádzali kým sme sa dostali až na ňu.

Z vyhliadky sa vrátime naspäť popri chatke na značku a po nej už pokračujeme traverzom. Z neho nás čaká ešte jedna odbočka na ďalšiu vyhliadku. Tá sa nachádza skrytá iba pár desiatok metrov pod značkou.

druhá_vyhliadka_je_len_pár_metrov_pod_chodníkom

Výhľady sú znásobené farbami jesene. Túto časť traverzu už poznáme detailnejšie. Nielen z prechádzok ale aj zo sedla horského bicykla. Parádny fitnes okruh ukončujeme ešte malou zachádzkou okolo jazierka ktoré je len kúsok od auta na Visovej. Veľa ľudí chodí okolo ale nie každý o ňom vie.

jazierko_na_Visovej

Tento okruh za pohodové tri hodiny ponúka veľa muziky a z Popradu je to len kúsok autom. Ak máte času viac tak sa samozrejme z PP dá vyrážať už spomínaným opačným smerom ;)

Nahratú trasu aj s mapkou nájdete na mojej Strave. Čas ktorý vidíte dole je čistý čas pohybu.

Fotky Poprad - Kvetnica: zelený náučný aj s vyhliadkami

RE: Poprad - Kvetnica: zelený náučný aj s vyhliadkami
DusanT 05.11.2020
Pekny clanok aj fotky. To je nahoda, v ten den som tam bol na bajku. Ozaj, oplati sa zbehnut aj dolu k vodopadu, je to kusok.

Martin 05.11.2020
tú prvú vyhliadku ktorá je za Zelenou žabkou sme obišli aj zdola, tam bol vodopádik ktorý je v galérii, alebo myslíš ešte nejaký iný?

RE: Poprad - Kvetnica: zelený náučný aj s vyhliadkami
DusanT 06.11.2020
Ano, ten som myslel. Na tej fotke som ho nespoznal.