PR: Island

05.05.2015
pr-island

Krása a divokosť tohto ostrova ma doslova dostala…Prvý krát, keď som od úžasu skoro prestala dýchať bolo no lodi, úplne blízko veľryby, ktorá si vyfukovala a pozerala na mňa svojím obrovským okom..Vtedy som si uvedomila aké má obrovské srdce. A nielen ona, ale celá táto krajina, ktorá je drsne nežná, chladná no zároveň hrejivá.

Druhý krát ma dojala, keď som stála na fjorde v oblasti východných fjordov Islandu, kde za 6 dní treku nestretnete živú dušu a slnko nezapadlo, ale ligotalo sa naďalej nad morom a ja som sa na tej opustenej pláži okúpala v jej vlnách... Tých dojmov bolo za tých rokov viac, ale jeden z posledných bol v zime na zasneženej hore, kde sa biela snehová farbička striedala s modrou morskou, a kde som ju ja “pokreslila” mojou lyžiarskou stopou od samého vrcholu (1538 m.n.m.) až k bodu mora, potom sa okúpala v teplých prírodných prameňoch a pozerala na nebi tancujúcu polárnu žiaru...

Pod_sopkou_Eyjafjallajokull

Krajinu ISLAND musí navštíviť každý, kto túži zažiť panenskú pravekú prírodu. Je to ostrov plný živelnej energie ale aj ticha a pokoja, keďže krajina je iba veľmi riedko obývaná. Žije tu celkovo len 320 tisíc obyvateľov a je dva krát väčšia ako Slovensko. Na jej krásu určite nezabudnete a čaro tohto ostrova Vám bude dlho rezonovať.

Moja láska k horám, prírode a ľuďom ma priviedla k práci sprievodcu v jednej najrenomovanejšej outdoorovej firme na Islande, kde som sa 5 rokov živila sprevádzaním výletov po ľadovcoch, trekingovými a skialpinistickými túrami pre ľudí z celého sveta a na všetkých úrovniach – od najľahších po najťažšie. Prešla som veľkým množstvom tréningu a mám dlhoročné skúsenosti a sprevádzanie sa stalo nielen mojou prácou, ktorá ma veľmi baví ale aj splnením mnohých snov.

Skialpinisticka_tura_v_oblasti_trolov

Jedným z týchto snov bolo aj založenie si vlastnej cestovnej kancelárie so špecializáciou výletov na Island a Grónsko zo škandinávskych krajín, Bhután a Nepál v Himalájach z ázijských krajín. Moje výlety sú výslovne navrhnuté tak, aby zachytili pravú podstatu prírody a zanechali vo Vás nezabudnuteľný zážitok splynutia s jej čistotou. Každé dobrodružstvo je navrhnuté na mieru a sprevádzané je buď mnou alebo mojimi skvelými miestnymi sprievodcami.

Mária Gyoriova

viac info na  Mountania Travel

Fotky PR: Island

RE: PR: Island
Jano 05.05.2015
No trafila si moje srdce, nikdy som sa tam nedostal, hoci je to moj vysnivany Paradies. Bohuzial sa to v starobe neda uz dohnat. Prekrasna zem a vdaka za obrazky. Jano