Reiteralm Rundweg - okruh cez Spiegelsee

21.05.2014
reiteralm-rundweg-okruh-cez-spiegelsee

Celé dopoludnie sa čľapkáme vo wellnesse v Schladmingu. Jednak preto, že vonku prší a druhak, lebo to máme zadarmo*. Poobede hlásia postupné vyčasovanie, chcelo by to trochu sa vyvenčiť. Z propagačných materiálov nás zláka fotka jazera Spiegelsee s výhľadom na Dachstein. Keď k tomu pridáme pár vyhliadkových vrcholov v okolí, máme o program postarané. Krycí názov akcie znie Reiteralm Rundweg, spája tri samostatné vrcholy Schober, Rippeteck a Gasselhöhe a celý okruh zaberie tak 3,5 - 4 hodiny. Z kempu v Pichli vyrážame až niečo po tretej. Po úzkej ceste plnej adrenalínových serpentín sa štveráme k dolnej stanici lanovky Preunegg-Jet na Reiteralm. Auto meníme za kabínku lanovky, ktorá nás vypľuje o 700 m vyššie. Ušetríme kopu času, energie a nikto za to nič nechce*. Pri Reiteralmsee (1740 mnm) sa musíme trochu zorientovať a správne nasmerovať, ale tabuľky a mapa napomôžu. Výrazným a v tomto čase už takmer vyľudneným chodníkom vyrážame vpred.

Hrebeňom_na_Gasselhöhe

Prvou povinnou zastávkou na ceste je jazero Spiegelsee (1860 mnm). Teším sa na odraz Dachsteinu na jeho hladine, no počasie nám nepraje celkom podľa predstáv. Hory sú stále oblepené chuchvalcami mrakov, zrkadlové divadlo sa nekoná, tak driapeme ďalej. Popri jazere Obersee dorazíme k odbočke na Schober (2133 mnm). Výstup jeho skalnatým úbočím nám rozpumpuje krvný obeh a odhaľuje čoraz viac výhľadov. Pri vrcholovom kríži si vychutnávame plných 360°. Naspäť k odbočke musíme zbehnúť tou istou trasou a následne opäť prudko do protisvahu. Škerí sa tam na nás náš ďalší cieľ Rippeteck (2126 mnm). Spolu so Schoberom sú ako dvojičky - bok po boku, takmer rovnaká výška, ešte aj tvarom sa podobajú. Len výhľad je trochu iný. Klesajúce slnko a miznúce oblaky odkrývajú zase o niečo viac z okolitých vrcholkov Niedere Tauern. Po pár povinných fotkách pokračujeme ďalej nenáročným fotogenickým hrebeňom. V zapadajúcom slnku a s výhľadom na masív Dachsteinu a Bischofsmütze si pripadám ako v sne. Opantáva ma sladká eufória a prostá ľudská radosť. Kríž na vrchole Gasselhöhe (2001 mnm) okupujeme hodnú chvíľu, no blížiaci sa súmrak nás aj odtiaľ vyháňa. Zrýchleným tempom uzatvárame okruh Reiteralm Rundweg pri vrcholovej stanici lanovky Preunegg-Jet. Panuje tu tiché ľudoprázdno, naspäť k autu musíme po svojich. Podľa mapy vyberáme zjazdovku, ktorou to bude najrýchlejšie. Nekonečné klesanie nám spestrujú výhľady na hory oproti a elektrické oplotenie križujúce kde-tu zjazdovku. Kope ako divé!

Auto nás čaká osamotené na mieste, kde sme ho poobede nechali. Už mu asi bolo v hustnúcej tme smutno. Zabliká na nás smerovkami, zavrtí zadným stieračom na pozdrav. Spoločne zdoláme ešte tých pár cestných serpentín dole do Pichlu a vydarený deň sa môže skončiť...

* Za všetko môže SommerCard, ktorú sme dostali automaticky pri ubytovaní v kempe. Vďaka tejto kartičke máme zadarmo všetky lanovky v okolí, verejnú dopravu vrátane horských taxíkov, odpustené poplatky za vjazd do horských dolín, zadarmo verejné kúpaliská a niektoré wellness centrá, kopu ďalších zliav na rôzne kultúrne podujatia, na voľnočasové atrakcie, športoviská, do vybraných obchodov atď. Brožúra so zoznamom všetkých možných zliav má hrúbku bezmála 1 cm. Tomu sa hovorí turizmus :o)

text: Jana Jaraba

foto: účastníci

Fotky Reiteralm Rundweg - okruh cez Spiegelsee

RE: Reiteralm Rundweg - okruh cez Spiegelsee
Jano 21.05.2014
Zase Jano, vdaka vam vidim tuto oblast aj bez snehu, poznam to len na lyziach. Pekna turicka. Vsade dobre, v horach najkrajsie. Zavidim vam vasu mladost..

Jaraba 22.05.2014
Ja by som mohla povedať, že ti závidím tvoje zážitky a skúsenosti, ktorých máš za život určite neporovnateľne viac. Ale všetko mať nemôžeme... Aspoň tá láska k horám je v každom veku rovnaká :o)

RE: Reiteralm Rundweg - okruh cez Spiegelsee
Jano 22.05.2014
Ver mi jedno, aj ta najmensia tura na vlastnych nohach , je kralsia , ako len spomienky.. To je len boj proti letargii.