Satan (2421m.) normálne z Mlynickej doliny

20.11.2018
satan-2421m-normalne-z-mlynickej-doliny-

Vrchol Satana sa nachádza v hrebeni Bášt oddeľujúcom Mlynickú a Mengusovskú dolinu. Na tento vrchol horolezci vystupujú najčastejšie pri prechode hrebeňom. Výstupy stenou z Mengusovskej doliny väčšinou nevedú až na vrchol. Z druhej strany z Mlynickej doliny na tento vrchol nie sú často lezené cesty.

Názov Satan pochádza zo starej povesti ktorú majú na svedomí pravdepodobne hľadači pokladov a zlatokopi ktorí sa po tatranských končiaroch túlali prví. Prvá hodnoverná zmienka o výstupe na Satan pochádza z okolia roku 1880 a vystúpili naň Jan Gwalbert Pawlikowski s goralským vodcom Maciejom Scieczka.

Z Mlynickej doliny sa dá na tento dvojvrchol dostať pomerne jednoduchým výstupom. Obtiažnosť je udávaná I. s jedným klúčovým miestom II.

Satan_z_Mlynickej_doliny

v_traverze

Satan_má_dva_vrcholy,_pohľad_z_jedného_na_druhý

Celý výstup je dobre vyznačený kamennými mužíkmi. Z miesta kde sme sa odpojili zo značkovaného chodníka nám pohodovým tempom trval výstup nie viac ako dve hodiny.

Kľúčové miesto výstupu sa nachádza na konci rampy (traverzu). Je exponované a v minulosti tu už došlo aj k fatálnym pádom... Po jeho prekonaní nasleduje už pomerne jednoduchý výstup žlabom, samozrejme v dobrých podmienkach aké sme mali my. (fotky) V tomto žlabe v zime pred pár rokmi zahynul v lavíne horský vodca s klientom...

Záujemcovia o tento výstup v letných podmienkach môžu osloviť napríklad aj horského sprievodcu:    Horský sprievodca Roman Hric

Viac o výstupe na Satan sa už dozviete z bohatej fotogalérie.