Schontaufspitze (3325m) - najľahšia trojtisícovka.

08.12.2007
schontaufspitze-3325m-najlahsia-trojtisicovka-Schontaufspitze je zo Suldenu najľahšie dosiahnuteľná trojtisícovka. Najvyšší bod nad lyžiarskym strediskom Madritsch tvorí vlastne len kopa kamenia, ale poloha a výška ho predurčila na obľúbený vyhliadkový cieľ. Výhľady na všetky strany sú naozaj výborné. V zimnom období je z najvyššej sedačky na vrchol len asi 150 výškových metrov. V lete však sedačky nepremávajú a tak zo Suldenu je to 1370v. m., prípadne si možete pomôcť lanovkou ku Schaubach hutte. Od hornej stanice lanovky sa dostanete po štrkových cestách lyžiarskeho strediska až pod Madritschjoch. Odtiaľ už vedie na vrchol pohodlný len mierne exponovaný chodníček.

Jedno septembrové poobedie som sa rozhodol využiť pekné počasie a dlhšiu poobedňajšiu pauzu aj ja. Nemilé prekvapenie ma čakalo pri dolnej stanici lanovky - obedňajšia pauza. Tak sa z pôvodne plánovanej prechádzky stala poctivá túra. Na vrchole som bol asi za dve hodiny, tam som zistil, že som zabudol nabiť obidve batérie a tak sa mi podarilo spraviť len dva zábery. Cestou dole som si už samozrejme pomohol lanovkou, čakal ma ešte veselý večer - v práci.

Hintere Schontaufspitze (3325m.)

POLOHA: Ortlerské Alpy sa nachádzajú na severe Talianska na hranici zo Švajčiarskom. Ich hlavným hrebeňom viedla kedysi hranica medzi Talianskom a Rakúskom. Počas prvej svetovej vojny sa bojovalo aj na hrebeňoch hôr a dodnes tu možno vidieť napríklad delo vo výške 3500 metrov.
Východiskom na túru na Schontaufspitze je dedinka Sulden. Veľké parkovisko pri lanovke je samozrejme bezplatné, rovnako ako toalety v budove lanovky.
ČAS: S pomocou lanovky ľahká túra, ktorá by sa mala dať absolvovať za pol dňa.
ZAUJÍMAVOSTI: Aj napriek tomu, že celá oblasť je národným parkom, môžete sa v okolí lyžiarskeho strediska stretnúť s čulým stavebným ruchom.
Z vrcholu sú výborné výhľady na všetky strany, ale predovšetkým na masív Ortlera a Konigspitze (Gran Zebru)

Fotky Schontaufspitze (3325m) - najľahšia trojtisícovka.