Turistika - Sicília - Capo Bianco - Vetroplach magazin

06.07.2016
sicilia-capo-bianco

Sicília - západné pobrežie - letovisko Sabbia d'Oro

Pri potulkách Sicíliou sme sa pri presune po západnom pobreží zastavili prenocovať v kempingu Sabbia d'Oro. Zlatý piesok - toľko doslovný preklad - nesklamal. Je to ideálne miesto, kde pri poznávacom putovaní na chvíľu zastať a oddýchnuť. Veľký kemp s dobrým vybavením sa nachádza priamo pri veľkej piesočnej pláži. Kempuje sa pod veľkými borovicami - poloha kempu je ideálna.

Zastavili sme sa tu nie tak celkom náhodou. Naše info nám hovorilo o pozoruhodnej prírodnej zaujímavosti v tejto lokalite. Zostali sme v príjemnom kempe dve noci a jeden celý deň sme venovali prieskumu okolia.

Capo Bianco - je pozoruhodný mys tvorený bielou skalou z mäkkej horniny mastenca. Je taká mäkká, že do nej môžete tvrdším kamienkom vyryť svoje iniciály, či nebodaj nejaké politické heslo :)

Capo_Bianco_-_záliv_bielej_skaly

Priamo z kempu sa dá urobiť do okolia ľubovoľne dlhý okruh. Odporúčame vyraziť po pobreží smerom ku mysu. Tu sme museli trošku prebrodiť po mori a pokračovali sme ďalej až ku ústiu riečky Plátani. Zaujímavé miesto s dobrými možnosťami okúpať sa po ceste.

Pri návrate sme sa vyštverali priamo na myse chodníčkom hore na nahornú plošinku. Tu sa nachádzajú vykopávky aj s múzeom. K tomuto miestu sa vraj vzťahuje povesť o Daidalovom úteku a jeho prenasledovanie kráľom Minoom.

Na západnom pobreží sa podobných pekných miest až tak veľa nenachádza a tak toto miesto môžeme odporúčať aj záujemcom o prípadnú prehliadku chrámov pri neďalekom Agrigente.

Fotky Sicília - Capo Bianco

Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.