Šútovský vodopád

10.11.2009
lutovsky-vodopadZačiatok novembra 2009 priniesol pekné slnečné dni. A tak sme sa vybrali pre zmenu na niečo krátke a mierne - Šútovský vodopád.
Trafiť do Šútova nie je ťažké, odbočuje sa z hlavného ťahu medzi Ratkovom a Kraľovanmi, dokonca sú tam odbočky dve. Samotná dedina je na svoj 38m vysoký vodopád, mimochodom 4. najvyšší na Slovensku, patrične hrdá a dáva to aj najavo. Okrem turistického smerovníka do Šútovskej doliny umiestnila obec riadnu tabuľu s nakresleným vodopádom, takže odbočku do doliny na parkovisko sa nedalo neminúť.
Dlho sme tu neboli, a tak nás prekvapili osadené tabule náučného chodníka Šútovskou dolinou. Vzdialenosť k vodopádu je necelé 4km. Dolinou vedie najprv asfaltová a neskôr spevnená lesná cesta skoro až po vodopád, posledných 150m je už len chodník. Bežne by to človek prešiel za hodinku aj čosi. Ale októbrové vystrájanie prírody narobilo riadnu spúšť. Ťažký sneh napadal na listy stromov, konáre oťaželi a to bolo príčinou ich skazy.

A tak sme preliezali, predierali sa, obchádzali a oddychovali zároveň. Odmenou nám bol pohľad na krásny a výdatný vodopád v jesenných farbách. Stromy putovanie za vodopádom cestu trochu spomalia, ale inak sa dá prejsť bez väčších problémov. Zaujímavé je, že všetky stromy čo popadali, padli uvedomele a nezasiahli ani jednu z náučných tabúľ na chodníku. Ja dúfam, že si ich prečíta ešte hodne ľudí, lebo dolina je naozaj pekná na prechádzku v každom ročnom období.

ďalšie info o Šútove:
           www.sutovo.sk
           www.navratrysov.sk
sutovskyvodopad.webnode.sk

Martina Ševčíková
Foto: Ripo

Fotky Šútovský vodopád

Jaraba 11.11.2009
Éééééj, Koťuha sa zobudila :o) Dobré ráno!

Martina 11.11.2009
Foto : RIPO

Morrávek 18.01.2010
Dobrií den chcel bi som si svami vimenit link http://sutovskyvodopad.webnode.sk/ ak je to mozne dakujem Morávek

martin 19.01.2010
link som pridal pod článok

Martina 19.07.2010
Tak tie stromové preliezky tam už nie su, chodník je prerezaný, ani nezbadať že tam v októbri dačo popadalo