Tenerife: kráter Pico Viejo 3134m.

14.07.2019
tenerife-krater-pico-viejo-3134m-

Kanárske ostrovy - Tenerife - masív Pico de Teide 3718m (najvyšší vrch Španielska) - bočný kráter Pico Viejo 3134m.

Tenerife je nazývaný aj ostrov večnej jari kvôli svojej klíme. Pravdou ale je, že na území tohto ozaj veľmi zaujímavého ostrova je niekoľko oblastí s úplne odlišnou mikroklímou. Pri našej krátkej návšteve sa rozhodujeme pre túru na kráter Pico Viejo. Je to v podstate taký vedľajší vrchol mohutného masívu sopky Teide. Od výstupu na Teide nás odradila lanovka s množstvom turistov, ale aj pravidlá výstupu na samotný vrchol: vraj sa treba cez internet nahlásiť na daný deň a limit je 200 ľudí. Masy turistov, ktorých vypľuje hore lanovka, teda končia pod vrcholom a stráž pustí hore len tých čo mysleli dopredu...

boží_prst_a_v_pozadí_Teide

My sa ráno z nášho základného tábora na pobreží vyvezieme autom až na parkovisko pri Garciových skalách. Deň predtým sme si to tu omrkli, a tak vyrážame už bez zbytočného obzerania sa. Čaká nás túra s cca 1000 výškovými metrami. Budeme celý deň na slnku. Tieňa veľa nebude.

Prechádzame okolo skalných útvarov, ktoré sú vďačným cieľom mototuristov, ktorí sa už ale ďalej peši nevyberajú. Po asi pol hodinke odbočujeme z okružnej trasy okolo skál a ocitáme sa sami v sopečnej krajine.

Chodníček je kvalitne spravený a dobre značený. Sopečná krajina je na prekvapenie pestrá a zaujímavá. Lávové polia striedajú údolia porastené bujnou vegetáciou. Popod nohy sa mihajú jašterice. Ponad hlavy nám krúžia štebotajúce vtáky.

Výstup nás prekvapuje svojou pestrosťou, členitosťou a zaujímavosťou. Umocňujú to všetko ešte parádne výhľady na sopku Teide a stále sa zlepšujúce výhľady dole do kaldery sopky, ale aj úplne dole k pobrežiu Tenerife, nad ktorým sú občas mraky. A my sme vysoko nad nimi.

kráter_Viejo

Úplným vrcholom túry je samozrejme vrchol - okraj krátera Viejo. Tu už sú tie pohľady a výhľady naozaj geniálne. Dávame si polkruh po obvode a kocháme sa zo všetkých uhlov...

Pozitívne na celej túre je, že to slnko, aj keď pečie, tak je znesiteľné. Samozrejme treba naň dávať pozor. Natierali sme sa 50 UV faktorom a tam kde trochu krému chýbalo, bolo to cítiť. Dôležité je zobrať si so sebou aj dostatok vody. Samozrejme, že počas túry ju už nikde nedoplníte.

Celá túra nám trvala asi šesť hodín. Tri hore, dve dole, a tie zastávky a pauzy na úžasné výhľady... No hodina bola určite málo.

Stretli sme za ten čas asi desať ľudí, a toto naozaj nemalo chybu... Dole na parkovisku to teda vyzeralo úplne ináč...

Fotky Tenerife: kráter Pico Viejo 3134m.

RE: Tenerife: kráter Pico Viejo 3134m.
lieko 14.07.2019
Na Teide sa da ist aj bez toho "permitu". Treba prespat na chate (nepamatam si meno) vo vyske ~3100m a odtial sa da skoro rano ist bez povolenia, len sa treba z vrcholu vratit do 9:00 ?? sa mi zda, kym zacne chodit lanovka. Super je ze ste tam tym padom na vychod slnka a nie je tam ani taka plnka.