Tropea a výhľad na Stromboli

24.07.2014
tropea-a-vyhlad-na-stromboli

Taliansko - opúšťame Pompeje a Vezuv. Smerujeme na juh. Aj napriek tomu, že diaľnica pod Salernom už nie je spoplatnená, po chvíli z nej odbočujeme dole. Mierime na pobrežie. Nemáme veľa času ale rozhodujeme sa ísť popri pobreží. Chceme vidieť čo najviac. Prechádzame pobrežnými mestečkami. Maratea, Scalea, Diamante, Amantea a mnohé ďalšie. Nemáme čas sa zastavovať a vieme že sa tu už asi nikdy nedostaneme.

Ráz pobrežia je iný ako v Chorvátsku. Pláže sú pieskové. Sme trošku sklamaní, že cesta ide málo po pobreží, väčšinou sa prediera cez mestečká. Lamezia Terme už obchádzame po diaľnici. Potrebujeme sa do večera dostať k nášmu tajnému tipu. Blížime sa k mestečku Trophea.

Už pri prvom pohľade vieme, že sme správne. Žiadne miesto z tých dnešných nás tak neoslovilo ako toto. Prichádzame ku kempu bezprostredne hraničiacemu s plážou. Z druhej strany je starobylé mestečko na vysokej skale...

Zdržali sme sa nakoniec tri dni. Vydržali by sme tu určite dlhšie. Toto miesto by bolo ideálnym aj na pobytovú dovolenku. Všetko pokope dosiahnuteľné peši. Samozrejme v špičke sezóny by som sa mu vyhol ale to platí asi všeobecne.

Trophea,_Stromboli_a_západ_slnka

Za jednu noc v kempe sme platili 15 eur. /  2 osoby a mikrobus. Bola polovica mája a otužilci sa už smelo kúpali v mori.

A ozaj ešte... ehm - krajší a zaujímavejší západ slnka som ešte nevidel. Nikde. Malý princ by žasol. Vyhliadková terasa v starobylom mestečku. Kúsok nad kempom. Úzke uličky plné zmrzliny a trojuholníkovej pizze. A Večer:  Tramonto - západ slnka. Slnko zapadá za ostrov - sopku Stromboli. Podľa mráčika je jasné, že sopka vybuchuje. Stromboli nazývajú vďaka pravidelnej sopečnej aktivite už po tisícročia majákom Tyrénskeho mora.

Tri večere po sebe sme sedeli na terase a pozorovali západ slnka a Stromboli - náš cieľ.

Fotky Tropea a výhľad na Stromboli

RE: Trophea a výhľad na Stromboli
Kamil (kamil.karlovsky@gmail.com) - 25.07.2014
Martin, len mala oprava: Tropea sa pise bez h po p. Boli sme tam troma rokmi. Aj na Stromboli, aj ked az hore sme sa nedostali - kvoli zvysenej aktivite boli vystupy zrusene - da sa tam ist len so sprievodcom. Tak sme sa pozerali len z vyhliadkovej plosiny nizsie.

martin 25.07.2014
diky za opravu, ja som si to už nekontroloval, písal som z hlavy, článok zo Stromboli bude tiež :)