Turistika nad Omišom: Gospe od Sniga a vidlička

06.07.2018
turistika-nad-omisom-gospe-od-sniga-a-vidlicka

Chorvátsko je krajinou do ktorej vycestuje ročne najviac Slovákov. Nič na tom nezmenia ani negatíva ako Slovinská diaľnica, neustále sa zvyšujúce ceny alebo tlačenica na pláži cez hlavnú sezónu. Nuž kto sa môže vyhnúť času od cca 10. júla do 20 augusta nech tak určite urobí, kto nie a pôjde aj tak ten musí rátať s tým, že nebude na pláži sám...

Na Vetromagu sa vám snažíme priblížiť tie najzaujímavejšie miesta a tipy na túry. Ono je jasné, že plážoví povalači asi veľmi túto stránku nenavštevujú :) Jednou z najcennejších vecí chorvátskeho pobrežia je určite kombinácia mora s horami. A práve v tejto kategórii je Omiš naozaj vysoko. Popri mori, možností vodných športov na rieke Cetine, výborných trás na cestný bicykel a skalného lezenia ponúka Omiš aj parádne chodníčky na turistiku.

šípka_ukazuje_smer_ktorým_vedie_chodník_do_osady_Naklice,_vľavo_hore_krúžok_=_Gospa_od_Sniga

V minulom článku sme si predstavili dve pevnosti nad Omišom, ktoré sa oplatí dať do jednej túry, dnes sa pozrieme do kopcov oproti nim. Priamo z mesta tu totiž krásnym a strmým údolím vyráža hore na planinu parádny značkovaný chodníček, ktroý kedysi slúžil ako dopravná tepna pre muly a spájal prístavné mesto Omiš s osadou Nakovane na planine nad ním. Dnes už vedie naokolo asfaltka a tak chodníček slúži turistom.

Gospe_od_Sniga

Po príjemnom max. hodinovom výšlape do Nakovane sa môžete rozhodnúť či spravíte okruh ponad Omiš cez kaplnku Gospe od Sniga a zídete dole do Omišu (časť Duče) alebo kratšia ale tiež pekná varianta na prechádzku je ísť od Nakovane po planine až na vyhliadku nad Omišom. Päťhviezdičkové výhľady sú zaručené, po nabažení sa nimi sa ale treba vrátiť naspäť tou istou trasou.

blížime_sa_ku_vyhliadke_nad_Omišom

Obidve túry sú nenáročné, tak na pár hodín. My sme ich absolvovali podvečer. V júni sú večery dlhé a po obedňajšej horúčave ako stvorené na takéto prechádzky. Popri flaške s vodou odporúčam zobrať aj čelovku. Kvalitnú turistickú mapu so zaznačenými trasami dostanete v mestskej informačnej kancelárii zadarmo.

Na záver ešte taký tajný MTB tip: po asfaltke výjsť z Omiša do Nakovane a potom chodníčkom dole, parádny zjazd, všetko zjazdné...