Turmstein a camping v Raxe

08.06.2011
turmstein-a-camping-v-raxe

Nedeľný podvečer v horolezeckom kempe v Kaiserbrunne - Raxalpen. Po dvoch ferratách si vychutnávam zaslúžené jedlo a vyhrievam sa ešte na slniečku, pomaly zapadajúcom za kopec. Zrak mi padne na skalnú vežu, týčiacu sa nad kempom. "Tam bude svietiť o hodný kus dlhšie!" pomyslím si.

Do zotmenia mám ešte kus času. Počasie sa konečne umúdrilo a ja rozmýšľam: "Čo s načatým dňom?" Vytiahnem mapu. Skalná veža sa volá Turmstein. Na mape nie je vyznačený žiadny chodník. Z kempu to je asi 250 výškových metrov. Pri pozornom pohľade do mapy zisťujem, že z druhej strany už nie je zakreslený skalný útes. Je tam zelená farba. Program na večer je jasný!

O chvíľu už prechádzam krásnym parkom osady Kaiserbrunn, nachádza sa tu dokonca múzeum vodovodného potrubia a kotlov. Smerujem na značkovaný chodník, ktorým sa priblížim k môjmu cieľu. Zopár serpentín v lese po červenej a odbočujem na úzku prť vyšliapanú zverou. Teraz už len rovno hore. Voľným štýlom.

Po chvíle predierania sa hustým porastom prichádzam pod skalu. "Juj! Ako rád sa pohybujem mimo vychodených chodníčkov!"Rozhodujem sa obísť skalu sprava. Objavujem nádherné skalné mesto. Po zopár prieskumných výpadoch objavujem aj cestu na vrchol. Ešte tu svieti slnko. Presne tak som si to predstavoval. Camping mám ako na dlani pod sebou. Parádna bodka za super dňom!

Horolezecký Freecamping v Rakúskych Raxalpe:

Už dlhšie som o tomto mieste V obci Kaiserbrunn v údolí riečky Schwarza počúval z rôznych strán a tak som sa konečne dostal k tomu, aby som to vyskúšal na vlastnej koži. Prišiel som v piatok naobed. Mal som info, že cez víkendy býva plno. Táborisko nie je vôbec veľké a jeho kapacita je obmedzená. Sú tu záchody s pitnou vodou, dokonca sú pravidelne umývané...

Hmm... veľkorysé gesto od rakúšanov, ktorí sa rozhodli vyriešiť problémy s nadivoko táboriacimi horolezcami takto. Napriek zlému sobotňajšiemu počasiu bol kemp večer narvaný. Niektoré autá už museli parkovať aj mimo... Česi, Maďari, Poliaci... Slovákov som videl máličko...

Takže, ak sa tu niekto rozhodne prísť cez víkend. Pripravte sa, že bude husto! Môže sa stať, že sa vôbec nezmestíte.

Ubytovať sa dá aj v neďalekej chate Weichtalhaus. Je tam láger, ceny prijateľné ale... vikendy až do jesene zarezervované...

Fotky Turmstein a camping v Raxe

RE: Turmstein a camping v Raxe
Erik 11.08.2011
Ahoj. Na turmstein vedu aj lezecke cesty a aj celkom pekne. :) Je to v sprievodcovi.