Útulňa Izba v Považskom Inovci

17.07.2019
utulna-izba-v-povazskom-inovci

Považský Inovec má po hrebeni, po červenej, zo severu na juh asi 70 km, ak to vezmeme od Mníchovej Lehoty do Hlohovca. Teda prísne geomorfologicky. Útulňa je asi po 15 kilákoch od začiatku v Mníchovej Lehote, ale po dlhom výstupe na Inovec, takže vhodná na nocľah po pohodovo prekráčanom dni. Ak samozrejme človek neštartuje o piatej ráno... Z opačného smeru si treba nájsť po prvom dni nocľah zrejme inde. Inovec je zároveň aj prudko bajkpozitívny, takže toto vyššie platí samozrejme najmä pre pešiakov. Z Kálnice je to po lesných cestách hore k útulni asi 11 km, podľa tabuliek.

Dvere_sa_ťažšie_zatvárajú,_tak_je_tu_ešte_„záves“.

Tento pekný zrub stojí  len tesne pod hrebeňovkou, asi tri minútky pešieho zostupu po prudkom, do štrku zošúchanom chodníku riedkym lesom, vidno ho zďaleka. Podľa tabule na smerovníku Tri Boky 55 výškových metrov. Postavený je na širokom priestranstve na zákrute zvážnice, ktorá sem vedie z Kálnice. Vlastne priamo nad záverom doliny, vo výške 745 m, keby ho chcel niekto využiť na aklimatizačný pobyt vo výške.

Útulňu postavili a starajú sa o ňu turisti z Kálnice. Ako je vidieť z upozornení na stenách, asi majú dosť roboty najmä s hovädami, ktoré sa sem chodia vybúriť. A to zrejme nebudú turisti. Lebo prostredie je tu super. Festovná stavba s parádnym sporákom, miesta odhadom tak pre 10 ľudí v podkroví aj na prízemí, mäkké spanie aj sedenie na matracoch, dobre vybavená „kuchyňa“ – najmä s dostatkom pohárov a balíčkom kariet. Vo vonkajšom kamennom sklade/drevárni aj základné náradie na doplnenie zásoby dreva. Vonkajšie sedenie okolo ohniska, prameň fajnej vody hneď vedľa, čo viac chcieť?

Aha, a parádny výhľad cez šíre Považie na protiľahlú Veľkú Javorinu. Takže západy slnka sú tu isto romantické. Odporúčam.

Fotky Útulňa Izba v Považskom Inovci

RE: Útulňa Izba v Považskom Inovci
Jaraba 17.07.2019
Aha, tak konečne viem, kde je. Raz sme ju márne hľadali v búrke o pol jedenástej v noci s jednou mizerne svietiacou čelovkou. Nakoniec sme si ustlali len tak v sedle pod Javorinou a ja som sa celú noc modlila, nech z tej hrmavice už viac nezaprší. Ráno sme zistili, že pár minú obďaleč, na Panskej Javorine, stojí ďalší zbrusu nový prístrešok. Ale ten je vraj už len hudbou minulosti :-(

Ripo 17.07.2019
Hej, ten ľahol popolom len pár týždňov dozadu :-(