V. Tatry - Čierny štít

15.06.2010
v-tatry-cierny-stit

Horúce leto v Tatrách niekedy trvá len pár dní. Snáď nie poslednú slnečnú sobotu vyrážame na našu úvodnú VHT túru tejto sezóny - Čierny štít 2429m n.m. Dole pri Bielej vode sa zhlukujú autá, pripravuje sa beh do vrchu na Zelené pleso, memoriál Karla Jakeša. Kým bufetujeme na chate, pribiehajú prví spotení bežci a za nimi desiatky ďalších borcov a borkýň, v tom úpeku to mali veru ťažké, ale účasť je výborná.

Okolo plesa stúpame hore po starých reťaziach do Veľkej Zmrzlej, veľké snehové polia stále lákajú aj na lyže. Božské ticho. V Baranej kotlinke pod kopcom chladíme rozpaléné telá a tatranské vášne v snehu, obedujeme a dohadujeme sa ako ďalej, sprava či zľava. Ideme vpravo cez trávnatú lávku na hrebeň, polovica zostupuje späť, vrcholové družstvo po 50min úspešne máva a píska z vrcholu. Až na jeden opatrný úsek to bolo celé v pohode.

Zostup snehom ide rýchlo, teraz by sa hodili lyže! Dobrým aj zdravým zvykom sa stáva kúpanie v jazere, v zátoke bez prítoku je vraj voda teplejšia :-) Pekný deň v horách, tešíme sa na ďalšie vrcholy, možno už v základnom tábore. :-)