Vidova gora - najvyšší vrch chorvátskych ostrovov

17.06.2017
vidova-gora-najvyssi-vrch-chorvatskych-ostrovov

Chorvátsko - ostrov Brač - Bol - Vidova gora 760 m.n.m.

Druhý pohľad po príchode do každého prímorského letoviska hneď po pohľade na more smeruje opačným smerom a hľadá najvyšší bod v okolí. Vystúpiť na nejaký ten kopček nad plážami vždy považujeme za povinnosť ktorá sa mnohonásobne oplatí. Nebolo tomu ináč ani teraz.

Pri našom pobyte v známom prímorskom letovisku Bol na Ostrove Brač (r.2016) sme sa potešili informácii, že na najvyšší vrch ostrova a zároveň celej ostrovnej časti pobrežia - Vidovu goru vedie značená turistická trasa priamo z mestečka.

Chodníček štartuje nad potravinami pri vjazde do Bolu v smere z vnútra ostrova. Prejdete uličkou pomerne strmo dokopca popri domčekoch, starom kameňolome, nejakých starých bagroch, zopár vrakov áut a už sme na krásnom, červenou farbou značenom chodníčku.

Vidova_gora_-_výhľady

Na výlet odporúčame vyraziť ako je už v týchto končinách zvykom až podvečer.

Výstup trvá cca dve hodiny. Vodu po ceste nenájdete, zoberte si so sebou. Možnosť občerstviť sa hore je ale v čase našej podvečernej návštevy už bolo zatvorené.

Na vrchol Vidovej gory sa dá vystúpiť aj z druhej strany autom alebo bicyklom po asfaltovej ceste. Naša trasa mi prišla zaujímavejšia.

Tajný MTB tip: V jednom špecializovane bajkovom časopise som si prečítal ako bajkeri zjazdujú najdlhší a veru nie škaredý zjazd na jadranských ostrovoch - a bol to tento chodníček z Vidovej gory do Bolu