Vrcholy nad Albulapassom: Piz da las Blais 2929m.

14.07.2020
vrcholy-nad-albulapassom-piz-da-las-blais-2929m-

Albulapass (2312m.) je cestný priesmyk ktorý spája Engadin so zvyškom Švajčiarska. Počas zimy je ale zatvorený a vtedy túto úlohu plní iba Julierpass.

Nie je to tak dávno čo som pri stúpaní z Bergunu na Albulapass obdivoval na pravej strane pekné a až neprístupne vyzerajúce pyramídy. Už vtedy som dostal nápad na ľahšiu a kratšiu túru do tejto oblasti.

Auto nechávam v doline na parkovisku medzi Samedanom a Beverom. Na bajku s batohom na chrbte sa po asfalte presúvam pod kopec... Najprv do La Punt, tu odbočím vľavo a serpentínami po asfalte na Albulapass. Z Engadinu to je len asi 500 výškových metrov, nič strašné. Prejdem cez sedlo a pustím sa do zjazdu smer Preda/Bergun. Už po chvílke však zastavujem. Bajk parkujem v suti medzi kameňmi tak aby ho nebolo z cesty vidieť a pre istotu ho ešte aj zamknem. (cca 2220m.)

Piz_da_las_Blais_2929m._po_tom_hrebeni_sprava

Prezúvam, prezliekam a čo môžem to nechávam v sáčku pod kameňom. Nasleduje postup po pohyblivej suti. Bez paličiek a slušnej palicovej techniky miestami nemožné. Spúšťajúc kamene sa dostávem do Fuorcla Melnetta 2629m. Zhora ma pozorujú domorodé kozy. Dúfam že na mňa nič nespustia. leziem najprv žlabom a potom po hrebeni až na vrchol Piz da las Blais (2929m.). Zdola to vyzeralo náročnejšie nakoniec sa to ukázalo ako pohodová túra. Sľubovaný dážď neprichádza skôr naopak a tak po návrate do sedla sa ešte vyberiem oproti na jednu z dvojičiek (Dschimels 2784m.)

zľava:_Blais,_hore_v_pozadí:_Piz_Ot,_pod_ním_šípka_ukazuje_na_ľavý_vrchol_dvojičiek_(Dschimels_2781)

Pokúšam sa z prvého vrchola dostať aj na ten druhý tu ma ale zastaví strmý zráz, chvíľu špekulujem ako by s ato dalo ale potom sa vrátim naspäť. Pokúsim sa o ten druhý vrchol niekedy z druhej strany tam by to možno išlo ľahšie. Na dnes som spokojný s dvoma, zdola by sa to nezdalo že to pôjde až tak ľahko... a mal som šťastie, nepršalo

tam_je_Piz_Uertsch,_a_report_z_jeho_traverzu_je_pod_článkom

záznam na Strave = Bike & Hike

Fotky Vrcholy nad Albulapassom: Piz da las Blais 2929m.