Z Margecian na Roháčku v Čiernej hore

05.06.2018
z-margecian-na-rohacku-v-ciernej-hore

O Roháčke (1028m) som sa dozvedel náhodou nie veľmi dávno od bežca Jula Kalavského. Organizuje tu beh do vrchu a mne sa do podvedomia zapísalo, že beh do vrchu potrebuje predsa nejaké parametre a tak by bolo dobré sa pozrieť kde to vlastne je...

Na jar pri výletoch na Branisko ktoré nám diaľnica z Popradu parádne priblížila som zablúdil prvý raz prstom na mape až do Margecian a na Roháčku. O nejaký ten čas sme už parkovali naše auto v Margecanoch neďaleko železničných koľají z druhej strany železničnej stanice. V ten deň nás Tatry odohnali rannou búrkou a tak sme flexibilne zareagovali...

Túra na Roháčku sa dá zmáknuť aj keď neprídete na nástup skoro ráno. Pri výstupe z Margecian je to až na vrchol približne 700 výškových metrov. Parametre behu do vrchu sú to však parádne, turistický chodník totiž stúpa strmo a až na malé zvolnenie vo vrchnej časti prakticky nepretržite.

Roháčka,_výhľady_možno_na_jeseň

Napriek tomu je stúpanie prevažne hustým zmiešaným porastom dostatočne zaujímavé, občas sa pritrafí aj nejaký výhľad aj keď by ich mohlo byť určite viac. Kôli výhľadom by som túto túru určite odporúčal na jeseň. Až budú listnaté stromy už bez listov tak výhľady môžu byť zaujímavejšie. Na vrchole Roháčka stromy tiež zacláňajú a tak sme pokračovali hrebeňom kúsok ďalej na vrchol Čierna hora. Ozaj vedeli ste, že na Slovensku máme samostatný horský celok s rovnakým názvom Čierna hora? :)

Aj skalnatý vrchol Čiernej hory je obklopený hustou vegetáciou ale už je tu aspoň náznak nejakých výhľadov. Vychutnáme zaslúžený vrchol a zostupujeme po trase výstupu.

Počas celej túry sme stretli dvoch turistov... Keďže tento rok prišlo na Slovensko leto už v apríli tak sa vydáme preskúmať ešte Ružínsku priehradu. Nájdeme si miesto na kúpanie a občerstvíme sa v nej. To že v nej nie sme sami sme zistili až keď sme vyšli von :)

Fotky Z Margecian na Roháčku v Čiernej hore

RE: Z Margecian na Roháčku v Čiernej hore
Rasto 07.06.2018
O cca 300 m dalej po chodniku je vyhliadka. Pridavam fotky cez uschovnu. Pridajte ich do galerie. Z druhej strany od Hrabkova je vyhliadka dostupna bicyklom. Rasto http://www.uschovna.cz/zasilka/ZWFUEWSFSLNAN29W-F83