Jasná - Chopok - Dolina Zadnej vody

19.09.2011
jasna-chopok-dolina-zadnej-vody

Štartujeme na konci Demänovskej doliny – parkovisko v Jasnej na Bielej Púti. Naša cesta na Chopok vedie klasicky po lyžiarskom svahu, dve hodiny potenia sa pod jesenným slnkom. Skvelý čaj na chate povzbudí telo i ducha, nikomu sa nechce ešte domov. A preto volíme na zostup novú, okružnú cestu.
Od chaty pod Chopkom smerujeme po hrebeni na Dereše. Príjemné klesanie po vydláždeňom chodníku sa strieda s rovinkami a krátkymi výstupmi. Po pol hodine míňame smerovník na Derešoch a pokračujeme do sedla Poľany. Chodník stráži kopa kamenných mužíkov, dokonca kamenné a drevené lavičky! Na hrebeňovku celkom luxus.

Zo sedla Poľany vedie cik-cak zostupový chodník z hrebeňa do doliny Zadnej vody. Na jej „dne“ chodník pokračuje popri potoku na miesto s menom Tri vody. Tam sa cesta rozdeľuje, popri potoku trasa pokračuje až na parkovisko k nášmu autu.

a_tatranská_lavička

Chodník ako iné, a predsa vie učarovať. Čo upúta hneď na začiatok, je TICHO. Počas celého zostupu sme stretli 4 ľudí, z toho bol jeden „bludný“ Holanďan :-) Prekvapujúco málo ľudí oproti tomu, koľkí pochodovali po hrebeni. Podľa naširoko vydláždeného chodníka a starých mostov možno súdiť, že kedysi za socializmu sa dolina tešila väčšej návštevnosti. Kaskády na potoku, plno kvetov a kríkov okolo chodníka ešte viac umocňujú dojem, že dolina je turistami neobývaná. Ako dobre, ticho predsa lieči. Nemohla byť asi lepšia voľba, ako touto dolinou naspäť.

Záver chodníka vedie okolo Vrbického plesa a po asfaltke naspäť k parkovisku. Až tu sa vynárajú prví ľudia, aj staré hotelové opachy. A chaty, ktorých je v tejto časti na mrte. Pekne zokruhovaná výchádzka, pekný deň za nami.