Ostrov Krk: Kaňonom Veľkej Vrženice

13.09.2011
ostrov-krk-kanonom-velkej-vrzenice

Začiatkom mája panovalo na ostrove Krk už priam letné počasie. More síce ešte bolo studené, ale hornaté okolie letoviska Baška priam lákalo na túry. Pomocou mapy, ktorú dostanete v informačnom centre zadarmo, sme si teda naplánovali ďalšiu túru do ostrovnej "divočiny".

Kaňon Veľkej Vrženice sľuboval už podľa zbežného pohľadu na mapu zaujímavú túru. Celá túra sa dá pekne zokruhovať. Poslúchli sme radu v stručnom sprievodcovi na druhej strane mapy a logicky sme sa vydali na okruh v smere kaňonom zdola nahor.

Na začiatok na nás čakal pomerne dlhý úsek po pobreží. Vychutnali sme si nábrežie a prístav v Baške a potom pekným chodníčkom sme sa dostali až ku nudistickej pláži kempu Bunculuka. Na tomto mieste sa vraj malo vyberať vstupné za vstup na pláž, ale o tomto čase tu ešte nie je takmer žiaden ruch a tých pár nudistov na pláži ešte evidentne nebolo slnkom rozpálených a "klepali kosu :))"

chodníček_vedie_popri_mori

Prešli sme po pláži popod skalnú stenu a nakukli ešte raz pod stienku, kde sú odistené cesty. Spravili sme zopár fotiek tohto pekného zákutia a už aj sme kráčali ďalej nádherným pobrežím po chodníčku pomedzi skaly v borovicovom lesíku. Za každým cípom pobrežia na nás čakala krásna zátoka s plážičkou. Pre suchozemca ozajstná exotika. Pre oči neskutočné potešenie.

Takto sme sa pomaly a pohodlne dostali po pobreží až ku pláži rovnakého mena ako náš cieľ: Veľká Vrženica. Tu sme sa aspoň trochu osviežili v studenom mori. Čakal nás totiž vstup do vnútrozemia a na slnku začínalo statočne pripekať.

záliv_Veľká_Vrženica

Chodníčky sú tu dobre značené a po krátkej pauze sme sa vybrali po žltej značke pomedzi borovice smer kaňon. Môžem povedať, že sme boli plní očakávania, a realita nás nesklamala. Dnes už suchý kaňon kedysi vytvorila tečúca riečka. Chodník prechádza cez vodou vymyté skalné hrnce a rôzne iné skalné útvary. Miestami treba trošku popoliezať, preto je táto túra určená len "plne mobilným občanom :)"

kaňon_Veľkej_Vrženice

Okrem zopár turistov sme tu stretli aj všadeprítomné ovečky. Tie často neváhajú za šťavnatým sústom naliezť aj do steny, čo sa im môže stať osudným. Nejaké tie pozostatky sme videli aj na dne kaňonu. V tejto časti ostrova môžete vidieť veľkú raritu tohto miesta: Nad hlavami vám bude krúžiť kŕdeľ supov.  Nachádza sa tu totiž ornitologická rezervácia, ktorá je jedným z posledných miest, kde Supy v Európe žijú. Pozorovať ich ako plachtia a využívajú termiku a stúpajúce teplé prúdy je úchvatné. Veď sme to aj využili a do sýtosti sa pokochali týmto divadlom.

Supi

Na konci kaňonu pretína dolinku chodník, vedúci zo zálivu Vela Luka do Bašky. Keby sme odbočili vľavo, tak sa vrátime priamo do Bunculuky a uzatvoríme okruh, ale my sme mali ešte dosť času aj síl, aby sme sa rozhodli odbočiť vpravo. Pomedzi skalné múriky sme sa dostali na plošinu s nádhernými výhľadmi. Takto sme sa dostali až nad zátoky Mala a Vela Luka. Mali sme úžasné výhľady až na pevninu. Odbočka určite stála za to.

rybársky_domček_v_zálive_Vela_Luka

Po fotografických orgiách sme sa otočili a vybrali na cestu späť. Spoločnosť nám robili nad hlavami krúžiacie supy a bečiace ovečky, každú chvíľu hľadajúce svoju mamu.

Odporúčame si zobrať dostatok vody, nikde po ceste ju už totiž nedoplníte. Celá túra sa dá absolvovať za cca 5 - 6 hodín.

Fotky Ostrov Krk: Kaňonom Veľkej Vrženice

RE: Ostrov Krk: Kaňonom Veľkej Vrženice
Los 17.12.2011
Pekné fotečky.

palic (palic@ho-vsetin.com) - 24.12.2011
Velka Vrzenica je pekna... http://palic.ho-vsetin.com/hory/kanonem-vela-vrzenica-na-rebicu-240-m-na-ostrove-krk-v-chorvatsku

RE: Ostrov Krk: Kaňonom Veľkej Vrženice
Martin (cardiorun@gmail.com) - 29.06.2012
Sem ideme zajtra. Tesim sa ako male decko. :)