Sicília - Erice, mesto na skale

24.04.2016
sicilia-erice-mesto-na-skale

Pri putovaní po najzaujímavejších miestach Sicílie sme sa dostali až do jej severozápadného výbežku. Centrom tejto oblasti je 70tisícové mesto Trapanj známe z talianskeho seriálu Chobotnica. Turisticky známe je tu neďaleké letovisko s nádhernými plážami San Vito lo Capo. V oblasti San Vito sa taktiež nachádza najväčšia a najznámejšia skalolezecká oblasť na Sicílii.

Starobylé mestečko Erice sa nachádza na vrchole stolovej hory práve medzi Trapanjom a San Vitom. Na Sicílii nie sú mestečká na vrcholoch kopcov ničím nezvyčajným. Pre našinca je to vždy zaujímavé, poprechádzať sa uličkami starobylého mestečka s výhľadmi ktoré ponúka vrchol hory, v tomto prípade vrchol hory Eryx 751m.

Erice

Vrchol hory Eryx bol obývaný už počas Gréckej kolonizácie ďaleko pred naším letopočtom. V súčasnej dobe je v mestečku množstvo stavebných pamiatok pamätajúcich hlavne normanské osídlenie v 11 a 12 storočí.

Na vrchol sa dostanete serpentínami s parádnymi výhľadmi. V máji sa nám podarilo zaparkovať zadarmo, trebalo len odbočiť vľavo ešte pred hlavným parkoviskom pred hlavnou vstupnou bránou do mesta.

V mestečku popri prechádzkach úzkymi uličkami, parkami a starobylím opevnením sa možete občerstviť v stánkoch a pouličných zariadeniach s tradičnými sicílskymi jedlami. Z množstva starobylých mestečiek Sicílie je práve Erice považované za to najdôležitejšie a najkrajšie... Je veľmi dobrým tipom na výlet aj v horšom počasí ak sa nachádzate napríklad na plážach neďalekého San Vita.