Sicília - Pantálica, kaňon rieky Anapo a Flinstonovci

10.11.2016
sicilia-pantalica-kanon-rieky-anapo-a-flinstonovci

Ranná zápcha na predmestí Catanie. Presúvame sa od Etny dole na juh. Potom čo náš pokus o jej vrchol zastavili snehové vločky ideme sa zohriať. Netúžime si zopakovať zapchaté ulice a posúvanie sa v zápche a tak kedysi hlavné mesto stredomoria Syrakúzy od nás dostáva košom...

Odbočujeme z diaľnice smerom na mestečko Sortino, ktoré je východiskovým miestom na návštevu náhornej plošiny Pantálica a kaňonu riečky Anapo. Voda z nej kedysi slúžila Syrakúzam a Rimania tu dokonca vybudovali aquadukt čiastočne vytesaný v skale.

Skalné útesy nad riečkou Anapo sú miestom povestných skalných príbytkov a pohrebísk (nekropoly) Toto miesto je zároveň významnou archeologickou lokalitou. Obývané totiž bolo už pred 5000 rokmi.

zákutia_riečky_Anapo

Husto obývané a preľudnené pobrežie Sicílie opúšťame a mierime do prírody. Rozhodnutie to bolo výborné. Už po pár kilometroch sa ráz krajiny mení a víta nás divočina. Prechádzame cez mestečko Sortino a kúsok za ním nachádzame parkovisko s bránou do lokality Pantálica.

Je tu síce strážna búdka ale za vstup sa neplatí. Zoberieme si plánik a vyrážame na okružný výlet podľa nášho knižného sprievodcu. Okamžite vstupujeme do divočiny tvorenej hustou vegetáciou. Ľudia žiadni. Presne toto sme hľadali po tom, ako sme sa vymotali z rannej zápchy.

ementál

Počas asi 4-5 hodinového okruhu sme si vychutnali parádne výhľady. Zo skalných stien na nás zízalo obrovské množstvo kamenných okienok vytesných v skale. Okúpali sme sa v zákutiach riečky Anapo. Urobili prehliadku kamenných príbytkov ktoré nám pripomenuli Flinstonovcov. Navštívili jaskyňu netopierov. Prešli okolo množstva nádherných prírodných zákutí...

zvyšky_starého_rímskeho_aquaduktu_vytesaného_v_skale_a_konečne_sprcha!

K autu sme sa vrátili až pred zotmením aby sme sa vybrali hľadať najbližší kemp.