Jesenné Tatry na slnku

17.11.2010
jesenne-tatry-na-slnku

Neskoré babie leto vo Vysokých Tatrách - mnohí o ňom hovoria, že je vďaka stabilnému počasiu najkrajším obdobím na turistiku. Problémom sú však už dosť krátke dni a úplne najhoršie je, keď pred vlnou pekného počasia nasneží.

Kam sa vybrať na túru, keď nemáte dosť času ani síl na ponáhľanie sa dlhými dolinami a skoré ranné vstávanie? Tatranské doliny už bývajú koncom novembra podstatnú časť dňa v tieni a vy si chcete ešte vychutnať naplno slniečko, ktorého máte nedostatok?

Pripravili sme pre vás štyri tipy, na ktorých je po celý deň zaručene slnko a ktoré sú svojou dĺžkou a náročnosťou ideálne na krátke dni.

výhľad_na_Studené_doliny

Slavkovský štít

Na tento kopček vedie chodník väčšinou hrebeňom z ktorého sú nádherné výhľady na Studené doliny, Lomničák a celú Podtatranskú kotlinu. Až sa vám podarí výjsť až na vrchol, kruhový výhľad určite stojí zato. Dnes už pri stúpaní zo Smokovca sa vám slniečko opiera do chrbta, zbytky lesa veľa tieňa neposkytnú a v chladnej jeseni po tieni ani túžiť nebudete.

Už prvé vyhliadkové miesto: Slavkovská vyhliadka/Maximiliánka poskytne parádne výhľady, vidieť okrem iného Zamkovského chatu a Obrovský vodopád. Potom sa stojí zato zastaviť aj na predvrchole Slavkovskom nose. A tí najvytrvalejší si vychutnajú už spomínaný vrchol. Na ten je však dobré vyraziť ráno.

Kriváň

Kriváň z Troch studničiek

Jeden z "podstatných" slovenských kopcov tiež vystavuje svoje úbočia slnku aj po celú jeseň. Výstup z Troch studničiek je oproti chodníku zo Štrbského plesa kratší, strmší a rýchlejší. Pôvodná dĺžka trasy vedúca lesom sa v poslednej dobe tiež rapídne skrátila, takže výhľady a slnko si užijete naplno...

Výstup do Daxnerovho sedla vedie po novom chodníku od rázcestia poväčšine v tieni. Dôsledkom toho tam bola slušná námraza a po chvíli pozorovania vystupujúcich turistov, ktorí išli štvornožky :) sme sa rozhodli zostať na slnku a tento úsek sme vyšli po suti vľavo, kadiaľ viedol kedysi starý chodník. Do tohto počasia výborná varianta.

Predné_Solisko_a_vzadu_Kriváň

Predné Solisko

Tento nenáročný kopec ponúka tiež to o čo nám ide: Výhľady a Slnko. Po zjazdovke ku chate pod Soliskom, hore na vrchol a potom sa už len kochať. Pri zostupe si môžete vychutnať aj občerstvenie na chate. Parádna poobedňajšia prechádzka.

Batizovské pleso - Ostrva

Na Hágoch na jeseň zaparkujete bez problémov. Stúpanie po žltej ku Batizovskému plesu sa bude zdať možno trošku dlhé, ale tá pohoda po magistrále na Ostrvu stojí zato. Na Ostrve si ešte vychutnáme západ slnka za hrebeň Patrie a šup ho po zamrznutom chodníku dole. Ten je už totiž o tejto dobe veľkú časť dňa v tieni. Okruh uzavrieme asfaltkou dole a električkou späť na Hágy.

pri_zostupe_z_Ostrvy

"Keď už nič tak aspoň dačo!" zvykne sa hovoriť a po tejto štvordňovej "Vychytávke" môžeme povedať, že slnečné batérie sú opäť na chvíľu dobité...