Liparské ostrovy - Panarea

18.12.2014
liparske-ostrovy-panarea

Panarea - panská area :) - ostrov krásnych a bohatých.

Liparské ostrovy sa nachádzajú v Tyrhénskom mori severne od Sicílie. Všetky ostrovy sú sopečného pôvodu, dva zo siedmych ostrovov sú dokonca stále činnými sopkami (Vulcano a Stromboli). Práve pri ceste z ostrova Vulcano na Stromboli má rýchloloď Aliscafi medzipristátie na ostrove Panarea.

Pri návrate z ostrova Stromboli sa zastavujeme na Panarei. Tento ostrov nie je veľký a tak viacerými odporúčaná okružná túra by sa mala dať zrealizovať počas jedného dňa aj s podvečerným odjazdom na Sicíliu.

Na tomto ostrove s prekrásnou prírodou je najkvalitnejšia a najlepšie značená sieť turistických chodníčkov zo všetkých Liparských ostrovov. Tento ostrov však sprevádza aj iný chýr: vraj je to zóna pre boháčov, VIP a je tu veľmi draho. Ráno vystupujeme z lode v prístave jediného osídlenia na ostrove San Pietro. V prístave si dávame na raňajky kávu s brioškami - za rovnakú cenu ako všade inde. Nechávame si v kaviarni nabalené batohy a naľahko vyrážame na okruh ostrovom.

Panarea_-_prístav_v_jedinom_mestečku_San_Pietro

Prechádzame uličkami San Pietra, sú úzke. Aj na tomto ostrove nie sú autá a jazdia tu len malé golfové autíčka. Zrazu počujeme hlas: neznáma žena na nás kričí - "Jéj vy ste Slováci?!" Program sa mení a o chvíľu už debatíme so slovenskou hoteliérkou, ktorá sa privydala na Sicíliu. Sedíme na gauči, kde sedel nedávno Michael Douglas a počúvame klebety nielen zo života na Panarey. Prominenti jazdiaci na takéto miesta vyhľadávajú predovšetkým pokoj a anonymitu.

Po príjemnej debate, keď sme sa dozvedeli, že na Panareu Slováci nechodia vyrážame na náš okruh. Slnko je už vysoko. Vegetácia bujná a rozkvitnutá. Chodníček miestami s vysokou trávou, aj dlhé nohavice by sme zniesli. Výhľady úžasné - presne ako sme čakali.

Panarea_-_bujná_vegetácia

Po okruhu cez najvyšší bod ostrova Punta Cardosi 402m. sa zastavujeme na pláži pri starobylom osídlení z doby bronzovej. Pláž je vraj pod ochranou UNESCO. Patrí k najčistejším a najkrajším. V mori sa už dá kúpať, radi to využívame. Uzatvárame okruh prechádzkou San Pietrom. V kaviarni vyzdvihujeme batohy a využívame talianske rýchle a výborné občerstvenie.

Výlet do sveta VIP bol krásny a mali sme ho po ceste, prichádza loď a odchádzame smer Milazzo Sicília.