Livigno Alps: Monte Vago 3059 m.

01.09.2022
livigno-alps-monte-vago-3059-m-

V lete sa zo St.Moritzu, ale aj z Tirána do Livigna jazdí cez cestné sedlo Forcola di Livigno 2314 m. V zime je táto cesta uzavretá a neudržiavaná. Talianska hranica sa nachádza priamo v sedle, okrem nej tam ešte stojí za zmienku aj reštaurácia s talianskymi cenami a malý, ale dobre zásobený obchodík s alkoholom, syrmi a čokoládou.

Zo sedla vedie značkovaný chodník na Monte Vago 3059 m. Z mapy som to mal napozerané už roky a môj plán, aby som bol čo najefektívnejší, bol zbehnúť si to jeden podvečer, keď sa budem vracať práve z Livigna do Val Rosegu. Toto leto sa mi to konečne aj podarilo. Po bajkovom okruhu s Kubom Šiarnikom zvýšilo ešte dosť času na zmrzlinu a nejaké tie obchody v Livignu a pri návrate konečne nastal ten správny čas.

Lago_Vago_a_Berninské_Alpy_v_pozadí

Zaparkoval som v sedle, odskočil si najprv do obchodíku, kde už roky stretávam stále toho istého staršieho Taliana. Po nákupe som už zamieril hore. Zobral som si iba bežecký batôžtek a paličky. Nemalo to byť dlhé a ani nebolo. Chodník sa kľukatí hore práve západným svahom, a tak som si užil podvečerné slnko. Stretol som iba jedného vracajúceho sa bežca, stádo čiernych oviec a nejaké tie polodivé kozy podobajúce sa na kamzíkov.

údolie_v_ktorom_je_Livigno_z_Monte_Vago

Podvečerné výhľady boli aké mali byť, akurát na vrchole slnko zašlo za mraky trošku skôr ako malo. Túto jednoduchú túru s trošku technickejším záverom po hrebeni odporúčam návštevníkom Livigna ako takú doplnkovú fázu dňa, napríklad po prvej fáze cyklistickej. Významnou pomocou je totiž možnosť vyviezť sa autom do sedla, bezplatne zaparkovať a túto nie dlhú, ale vďačnú túru na parádny vyhliadkový kopec skombinovať napríklad s návštevou reštaurácie, ktorú vyhľadávajú hlavne Švajčiari z Engadinu. Ceny v nej sú totiž približne tretinové oproti St. Moritzu.

Monte_Vago_3059m._v_pozadí_vľavo_Paradisin_vpravo_Corn_da_Camp

Užívajte galérku a nezabudnite pozrieť ďalšie tipy z tejto oblasti v odklikoch pod článkom.

Celá akcia mi trvala hore i dole 1:44 hod, nastúpal som 727 metrov.

Fotky Livigno Alps: Monte Vago 3059 m.